بودجه پنج میلیاردی برای مراسم اربعین حسینی/ اعزام هزار دستگاه اتوبوس به عراق

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: پنج میلیارد تومان بودجه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

بودجه پنج میلیاردی برای مراسم اربعین حسینی/ اعزام هزار دستگاه اتوبوس به عراقبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت مراسم اربعین حسینی برگزار شد با بیان این که ستاد و کمیته‌هایی به عنوان اربعین حسینی در شهرداری و وزارت کشور تشکیل شده است، اظهار کرد: این کمیته‌ها به همراه کمیته‌های که در وزارت کشور کارهای هماهنگی را برای اربعین حسینی انجام می‌دهند.

وی افزود: کمیته درمان با هماهنگی وزارت بهداشت در ایران و هلال احمر در عراق به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این که مسئولیت کار نظافت و نگهداشت شهر در کربلا به عهده شهرداری تهران است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر طرح دو فوریتی مطرح شد و طبق آن به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی انجام می‌شود.

عبدالهی تاکید کرد: سپاه پاسدران جمهوری اسلامی از جمله سازمان‌های است که در راستای خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) ورود پیدا کرده و در کنار شهرداری تهران و دیگر کلان شهرهای کشور کارهای خدمات رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم از شهر بصره به عراق یادآور شد: شیعه‌های بسیاری از کشورهای مختلف جهان در مراسم ابا عبدالله الحسین(ع) شرکت خواهند کرد به همین منظور از شهر نجف تا کربلا که 80 کیلومتر مسیر است ایستگاه‌های صلواتی و اسکان نصب شده و به زائران خدمات  رسانی خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد:امسال همانند سال گذشته مراسم پیاده روی از میدان امام حسین به شهر ری و به حرم عبدالعظیم تحت نظارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام می‌شود.

عبدالهی با بیان این که منطقه 5،4 و 6 در شهر چزابه، مهران و شلمچه کارهای خدمات رسانی به  زائران را انجام می‌دهند، گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده 60 تا 70 درصد از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) از مرز مهران به کربلا می‌روند که این درصد، شرایط سختی را برای منطقه 5 به وجود می‌آورد به همین دلیل به دنبال این هستیم که شهروندان از مرز چزابه و شلمچه تشویق به رفتن به کربلا شوند.

وی با بیان این که شهرداری منطقه 4 در مرز چزابه مشغول به ساخت سرویس‌های بهداشتی و محل اسکان موقت زائران است، تصریح کرد: زمینی 50 هکتاری در ابتدای شهر تهران در حال آماده سازی برای پارک اتومبیل های شخصی زائرانی است که از تمام نقاط مختلف کشور به مهران می‌آیند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: در مرز مهران حدود 180 سرویس بهداشتی ثابت و 100 چشمه پرتابل به منظور خدمات رسانی به شهروندان و زائران ابا عبدالله حسین(ع) جانمایی می‌شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه در شهر مهران  و شلمچه و چزابه  نیروهای آتش نشانی  مستقر شده‌اند، یاد آور شد:در مرزها دو تا سه ماشین با دویست نفر نیروی آتش نشانی استقرار داده شده‌اند و آن‌ها همه چادرها را به کپسول آتش نشانی مجهز کرده و همچنین وسیله نقلیه ای به منظور خدمات رسانی به زائران به عراق خواهیم برد.

وی اضافه کرد:در این مرزها 150 پزشک و پرستار استقرار دارند همچنین در سه نقطه شهر کربلا با هماهنگی وزارت بهداشت  نیروهای درمان، پزشک و پرستار استقرار داده شده است که این نیروها به صد هزار زائر خدمات رسانی خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهر نجف از وضعیت نامناسبی برخوردار است، گفت: در بازدید اخیری که رئیس جمهور عراق از کربلا و بلدیه انجام داده است این شهرها را تمیزترین شهرهای عراق نامیده چرا که نیروهای خدمات شهری در این مکان‌ها کار نظافت را انجام می‌دهند.

عبدالهی با اشاره به نصب 500 مخزن زباله در شهر کربلا افزود: در اتوبان امام خمینی(ره) طراحی‌‌هایی برای زیبا سازی و فضای سبز به طول هشت کیلومتر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و به زودی کارها را آغاز خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: هزار و دویست و پنجاه تیر شماره گذاری شده در مسیر کربلا وجود دارد که شماره‌ی 657 ، 727 و 828 موکب‌ها توسط سازمان بسیج شهرداری تهران استقرار داده شده که در کنار این موکب‌ها شهر سالم به منظور درمان زائران قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر 800 نفر نیروی خدمات شهری در شهر کربلا حضور دارند ،تاکید کرد: بیست هزار نیروی کارگر برای نظافت شهر کربلا در نظر گرفته‌ شده‌اند که با همکاری ستاد ،کارهای خود را انجام خواهند داد .

عبدالهی با بیان اینکه زائران زیادی از نقاط مختلف جهان برای مراسم اربعین در کربلا حضور خواهند داشت، یاد آور شد: به همین منظور 150 چادر 200 نفره برای اسکان این زائران نصب خواهد شد و مسئولیت کمیته اسکان را نیز مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران بر عهده گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه خیابان میثم تمار به طور 27 کیلومتر قرار است فضای سبز شود؛افزود: سازمان پارک‌ها و زیبا سازی شهر تهران مسئولیت انجام این کار را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه هزار دستگاه اتوبوس در راستای خدمات رسانی به زائران به عراق اعزام می‌شوند، تاکید کرد:  از مرز مهران، چزابه و شلمچه زائران به شهر کوت انتقال داده خواهند شد چرا که این شهر محل تبادل مسافران ابا عبدالله الحسین(ع) است.

عبدالهی با اشاره به اینکه راهنمای زائرانی با 500 پرسنل از شهر تهران، کرج و شیراز در کربلا استقرار داده شده‌ است، تصریح کرد: 40 کیوسک در ابعاد 3×2 نصب می‌شوند و این کیوسک‌ها به صورت شبکه‌ای به هم متصل خواهند شد که در صورت  گم شدن فردی خانواده وی بتواند  به راحتی به گمشده‌اش دست پیدا کند و این کار توسط سازمان فناوری که نرم افزاری را تهیه کرده آماده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کمیته‌ای که برای خیرین  و حیات‌ مذهبی تشکیل شده است، افزود: شماره حساب‌هایی پیش بینی شده که خیران می‌توانند به زائران امام حسین (ع) کمک کنند و همچنین کاورهایی پیش بینی شده  که در پشت این کاورها نام خادم الحسین نصب شده تا افرادی که خدمات رسانی انجام می‌دهند ، بتوانند از سایر افراد عادی متمایر می‌شوند.

عبدالهی با تاکید بر اینکه همه نیروهای خدمات شهری در شهر کربلا بیمه هستند،بیان کرد:  بیمه زائران ابا عبدالله الحسین (ع)با سازمان حج و زیارت است و همچنین بودجه‌ای که امسال برای مراسم اربعین در نظر گرفته شده پنج میلیارد تومان است اما رقم کامل هزینه‌ها را در پایان مراسم اربعین اعلام خواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار