روشی جدید در تبلیغات مجازی و کمپین های دیجیتال

می خواهیم با مرور آنچه در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی رخ می دهد اهمیت داشتن کانال تلگرام را درک کرده تا بتوانیم به درستی روشی جدید از کمپین های دیجیتال مخصوصا social network marketing را تجربه نمائیم تا از بازار داغ تبلیغات مجازی عقب نمانده و خود را با تغییرات جدید وفق دهیم.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از کوچ دسته جمعي کاربران شبکه هاي اجتماعي از وايبر و واتس اپ به شبکه پيام رسان تلگرام در ايران، بواسطه مزيت هاي کم نظير شبکه تلگرام همچون امنيت و سرعت بالاي آن و پس از نامحدود کردن کانال هاي تلگرام حالا شاهد موج جديدي از صدها و چه بسا در آينده اي کمي نزديک تر هزاران کانال تلگرام ايراني در موضوعات مختلف هستيم.

سروش نادری  کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران در خصوص  اینکه مسئولین در این راستا باید چه حمایت هایی انجام دهن ، بیان کرد: خوشبختانه مسئولین امر به این دیدگاه در فضای مجازی رسیده اند که فیلتر کردن شبکه های اجتماعی به مثابه ی پاک کردن صورت مسئله بوده و عدم فیلترینگ کامل مهم ترین حمایت از رشد فرهنگ سازی استفاده از شبکه های اجتماعی است. گرچه راه حل اصلی در طولانی مدت کارکردن روی نحوه استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی  می باشد اما از طرفی دغدغه ی اصلی فعالین حوزه ی آی تی حمایت همه جانبه از نرم افزارهای داخلی و شفاف سازی در مورد آنان می باشد تا اعتماد مخاطبان ایرانی به نرم افزارهای داخلی روز به روز بیشتر گردد. گرچه شرط این حمایت نیز ارائه با کیفیت نرم افزارهای داخلی و رعایت اصول برندینگ ، درک تجربه کاربری و رابط کاربری و ارائه ارزش افزوده به مخاطب میباشد.

وی در ادامه افزود: با چشم پوشي از سوء استفاده برخي ناکاربران از فضاي ايجاد شده در کانال هاي تلگرام، مي بينيم که اين کانال هاي تلگرامي بواسطه دسترسي آسان در گوشي تلفن همراه و عدم نياز به اينترنت پر سرعت در مقايسه با وب سايت، کم کم جاي وب سايت هاي خبري را می گیرد و کابران فضاي مجازي به جاي مراجعه به انواع وب سايت هاي مورد علاقه خود، اطلاعات مورد نيازشان را از طريق کانال هاي تلگرام دنبال مي کنند. حال اگر بخواهيم نگاهی کلي به وضعيت شبکه هاي اجتماعي در کشور بياندازيم، در حوزه اشتراک گذاري عکس با شبکه بي رقيب اينستاگرام و در حوزه پيامرساني با شبکه تلگرام روبرو مي شويم.

روشی جدید در تبلیغات مجازی و کمپین های دیجیتال


وی ادامه داد: به طوریکه که پيج ها و صفحه هاي تجاري و درآمدزايي در اينستاگرام فعالند و راه خود را از منظر مارکتينگ پيدا کرده و علاوه بر فعاليت هاي اصناف مختلف نظير مد، پوشاک، زيبايي و .... شاهد خريد و فروش خود پيج ها و صفحه هاي اينستاگرام بسته به تعداد دنبال کننده يا فالوور نيز هستيم! اما بايد ببينيم کانال هاي تلگرام چگونه از پس امتحان يک روش بازاريابي ديجيتال بر مي آيند و در ميان انواع کانال هاي تبليغات فضاي مجازي نظير روش هاي رايج و پيش پا افتاده همچون  فکس مارکتينگ، اس ام اس مارکتينگ، ايميل مارکتينگ ، تبليغات بنري ، تبليغات کليکي و روش هاي نوين و متدهاي جديد social marketing ، همچون اينستاگرام راه خود را باز مي کند.   

وی اظهار داشت:  تحليل ها و پيش بيني ها، نشان دهنده بالقوه بودن تبديل کانال هاي تلگرام به يک روش تبليغاتي و مديريت محتواي موثر براي مخاطب بوده و  هوشمندي مديران تلگرام است که توانسته هويت اين شبکه پيامرسان را به شبکه اجتماعي و پيامرسان تلگرام تبديل نمايد و زمان ماندگاري خود را در ميان بازار داغ شبکه هاي اجتماعي و پيامرسان بالا ببرد. البته در اين ميان تلگرام اين اقبال را داشته که با استقبال ايرانيان مواجه گرديده و با توجه به ضريب نفود استفاده ايرانيان از شبکه هاي اجتماعي و علاقه بیش از حد ايرانيان به شبکه هاي اجتماعي ، تلگرام را محبوب نموده است که در آينده طي يک مقاله مفصل به روانشناسي علت استفاده حداکثري کاربري ايراني از شبکه هاي اجتماعي مي پردازيم.    

وی در مورد اینکه چه راهکاری برای سوء استفاده نکردن از کاربران وجود دارد، افزود : سوء استفاده نکردن صاحبین نرم افزارها از بانک اطلاعاتی ناشی از خیل عظیم کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان و دیگری سوء استفاده نکردن خود کابران از فضای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی است.

در حالت اول به عنوان مثال در نرم افزار تلگرام ، رییس تلگرام آقای دوروف خود این اطمینان را به کاربران این شبکه اجتماعی داده که تلگرام به مانند باقی شبکه های اجتماعی درآمد ناشی از فروش بانک اطلاعاتی به دولت ها را ندارد و دلیل جابجایی مداوم تیم تولید کننده و وجود سرور در کشورهای مختلف را ناشی از همین مسئله ذکر میکند، البته هیچ تضمینی برای هیچ شبکه اجتماعی ناشی از فروش بانک اطلاعاتی نمی توان قائل شد. خوشبختانه از سمت مسئولیت کشورمان نیز پیشنهاد دریافت هرگونه بانک اطلاعاتی رد شده و امیدوریم این فضای اعتماد و تعامل طرفین همچنان باقی بماند. از سوی دیگر شبکه اجتماعی تلگرام این اطمینان را به کاربران داده که پیام ها بصورت کامل  رمزگذاری می شوند و خود آن ها نیز به محتوای پیام ها دسترسی ندارند ولی از آن جا که در دنیای فناوری هیچ چیز دست نیافتنی نیست و نمی توان به طور قطع از این ادعا دفاع کرد، گرچه صاحبان تلگرام با قرار دادن امکاناتی همچون پیام های خصوصی secret chat و کانال های خصوصی، این حس اعتماد را در کاربران دو چندان کرده اند. علاوه بر این با کمی تحلیل در مورد سرعت این شبکه اجتماعی به نسبت سایر شبکه های دیگر می توان تا حدودی این طور برداشت کرد که اطلاعات بواسطه انتقال سریع مرور ، بازبینی و مورد سوء استفاده قرار نگرفته است.

وی در پایان بیان کرد: به اين نکته اشاره کنم که کسب و کار ها در کشور مابه خصوص آن هايي که با برندينگ آشنايي دارند بايد دائم بازار را رصد کرده و با جديدترين متدها و روش هاي ديجيتال مارکتينگ آشنا شده و اين انعطاف پذيري را داشته باشند که سريع خود را با تغييرات و روش هاي نوين تبليغات مجازي وفق دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



گزارش از محبوبه حاج محمدی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار