کابوس ازدواج با سنت‌های دست و پا گیر

در کشور ما با وجود سنت‌‌های بسیاری که بار مالی زیادی دارد، اقدام به ازدواج نیازمند به پشتوانه مالی بزرگی است که این موضوع موجب طفره رفتن جوانان از این تصمیم می‌شود.

افسر افشاری نادری، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دلیل سنت‌های دست و پاگیری که بار مالی زیادی به همراه دارد و نیز در این روزگار سخت که نگرانی‌های اقتصادی و هزینه‌های سر سام آور مایحتاج زندگی تمامی ندارد تمایل جوانان را به امر ازدواج کاهش داده است.

وی تصریح کرد: سنت‌هایی از جمله جهیزیه‌های آن چنانی، هدیه‌های سنگین برای مناسبت‌های مختلف عروسی‌های پر هزینه و ... به جوانانی که پشتوانه مالی قوی ندارند اجازه تصمیم گیری در مورد ازدواج را نمی‌دهد.

افشاری با بیان معضل دیگر در ممانعت نوجوانان به امر ازدواج تاکید کرد: روابط آزاد خارج از محدوده ازدواج و دسترسی آسان جوانان به چنین روابطی موجب می‌شود تا انگیزه چندانی برای تشکیل خانواده برایشان باقی نماند.

این آسیب شناس در پایان گفت: مسئولان می‌توانند با ایجاد کار برای جوانان و فرهنگ سازی در از بین بردن تجملات، مشکل ممانعت از ازدواج را حل کرده و شاهد افزایش روز به روزی این امر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار