روزنامه صهیونیستی: حال که اروپا در حال غرق شدن است، اسرائیل باید مجازات شود

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت: اروپا پیش از غرق شدن خود می‌خواهد از غرق شدن رژیم صهیونیستی مطمئن شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک نویسنده صهیونیست در روزنامه یدیعوت آحارانوت خطاب به اروپا با کنایه نوشت: درحال حاضر که اتحادیه اروپا در زیر بار فشار بحران‌های شدید، از جمله بحران یورو، حملات تروریستی، مهاجران غیرقانونی، دموکراسی تضعیف شده و بحران یونان و اوکراین، کمر خم کرده است، تنها موضوعی که همه‌ اعضای این اتحادیه بر سر آن توافق دارند، فشار آوردن بر اسرائیل برای پذیرفتن مصالحه است که به این ترتیب وجود آن به خطر بیفتد. به نظر می‌رسد اکنون که اروپا در حال غرق‌شدن است، می‌خواهد مطمئن شود اسرائیل پیش از آن غرق می‌شود.

اروپا در دو دهه گذشته، به یک قدرت بزرگ اقتصادی و صنعتی تبدیل شد. به همین منظور، وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا را تأسیس کرد که مدیرت منابع انسانی و مالی را بر عهده بگیرد. هدف آنها تشویق همسایگان این قاره برای اتخاذ ارزش‌های اروپا به عنوان مشی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود. هرچند این روش استعمار اروپا بطور کامل شکست خورد: گفتگو با کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه هرگز صورت نگرفت و مسکو موفق شد هرگونه تلاش اروپا را برای گسترش مرزهای آن را خنثی کند.

این شکست نه تنها ناشی از خودداری همسایگان اتحادیه اروپا از پذیرفتن دستورات این اتحادیه است، بلکه تنش‌های داخلی میان سران این قاره نیز مانع از یکپارچکی مشی سیاسی آن شده است. اختلاف اصلی بر سر آن است که آیا اروپا مرکز مسیحیت است و یا محلی برای تجمع ادیان و مذاهب گوناگون؟

همزمان با وخامت اوضاع سیاست خارجی اروپا، تمایل بروکسل برای مجازات اسرائیل بیشتر شده است. تنفر از اسرائیل به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد به فکر بهره‌وری از این همسایه باشد. برخی از سیاستمدارن و دانشگاهیان اسرائیل به اتحادیه اروپا این اجازه دادند که ما را در تشکیل یک سیاست خارجی یکپارچه «مورد آزمون» خود قرار دهد. اتحادیه اروپا با تزریق مقادیر قابل توجهی از سرمایه به اسرائیل، نوعی وابستگی اقتصادی ایجاد کرد. حال، اروپا با استفاده از این وابستگی در تلاش است سیاست‌های ویژه‌ خود را به ما تحمیل کند. هرچند بسیاری از سیاستمداران اسرائیل به ایجاد چنین وضعی کمک کرده اند، اما می‌توان هر لحظه تصمیم گرفت که همراه اروپا غرق نشویم.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار