افشای همکاری داعش و اردوغان از سوی حزب مخالف وی

یک عضو حزب مخالف ترکیه تأکید کرد اسنادی در دست دارد که ثابت می‌کند رئیس جمهور این کشور و نزدیکانش از گروه تروریستی داعش نفت خریده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عضو حزب مخالف جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه تأکید کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، و نزدیکانش از عناصر گروه تروریستی داعش نفت خریده اند.

خبرگزاری سوریه "سانا" گزارش داد: آران اردام، که عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه  است، در گفتگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، اطلاعات نشان می دهد که کامیونها و کانتینرهایی که ماه گذشته از سوی هواپیماهای روسی بمباران شدند، حاوی محموله های نفتی بودند که از شمال سوریه به عراق و از آنجا به ترکیه قاچاق شده بودند.

این نماینده مخالف حزب حاکم ترکیه گفت: اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می کند این کامیونها و کانتینرها که تعداد آنها به 500 عدد می رسد، همگی مربوط به شرکت بایراک ترکیه هستند. این شرکت متعلق به خانواده داماد اردوغان است. حزب حاکم عدالت و توسعه داماد اردوغان را به عنوان وزیر انرژی ترکیه منصوب کرده است.

اردام افزود: رابطه نفتی اردوغان با گروه تروریستی داعش بخش اصلی از سیاستهای اردوغان در قبال تمام گروههای تروریستی موجود در سوریه است. روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه هم با انتشار عکسهایی از کامیونهای متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه که در حال انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه بودند، بر این مطلب صحه گذاشت.

نجدت پامیر، کارشناس ترکیه ای بخش انرژی، نیز گفت: واردات نفت از کشورهای مختلف به میزان یک میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته است و این امر خود گواه خرید مخفیانه نفت از داعش به دست اردوغان است.

پامیر در گفتگو با شبکه تلویزیونی "خلق تی وی" ترکیه خاطرنشان کرد، داستان قاچاق نفت از سوریه از زمان اشغال شهر رقه این کشور در تابستان 2012 میلادی، به وسیله گروه‌های تروریستی شروع شد.

فاروق لوغ اوغلو، قائم مقام اسبق وزارت خارجه ترکیه، نیز گفت: قاچاق نفت به ترکیه به دست تروریست‌های داعش حقیقتی است که همه جهان از آن خبر دارند. مرزهای ترکیه تبدیل به گذرگاهی شده است که همیشه به روی عناصر داعش و تمام ترویستهای بیگانه برای آمد و شد به سوریه باز است.

لوغ اوغلو، که سفیر سابق ترکیه در آمریکا و معاون اسبق رئیس حزب جمهوریخواه خلق هم بود، در گفتگو با روزنامه بیرجون ترکیه تصریح کرد: ادامه کمک نظام ترکیه به تروریستهای داعش برای قاچاق نفت مشکلات بزرگی را برای این نظام و روابط خارجی اردوغان ایجاد خواهد کرد. مخصوصا که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هم اطلاعات بسیاری را در این باره فاش کرده است.

وی افزود: ماهواره هایی که آسمان منطقه را پوشش می دهند، همه چیز را ثبت می کنند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار