28 آذر ماه، زمان رونمایی از نهاد ملی حمایت از کودک

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نهاد ملی حمایت از کودک باعث کاهش عملکرد سلیقه‌ای در مورد کودکان می‌شود که البته نیازمند نهادی همچون نهاد ریاست جمهوری است.

فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به زمان رونمایی از نهاد ملی حمایت از کودک اظهار کرد: 28 آذرماه مراسم رونمایی از نهاد ملی حمایت از کودک در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت این نهاد ، ارزیابی و مطالعه کشورهایی که میزان کمی از گزارش کودک آزاری در آن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با مطالعه این طرح در چنین کشورهایی و ارزیابی قوانین و برنامه‌های ساختار کشورمان به راهکاری دست یافتیم که بر اساس آن باید نهادی بین بخشی متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و NGOها (سازمان‌های مردم نهاد) تشکیل شود و البته سهم 50 درصدی دستگاه و NGOها در آن رعایت شود تا به آرمان حمایت و پشتیبانی از وضعیت کودکان و اقدامات پیشگیرانه و به هنگام در این خصوص هر چه سریعتر برسیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح در کشورهای پیشرو که کودک به عنوان سرمایه آینده از اهمیت بالایی برخوردار است بازدهی خوبی داشته از این رو سعی داریم تا با ارائه طرح و تشکیل این نهاد، حساسزایی را در میان مسئولان ایجاد کنیم تا به مشکلات کودکان به نحو شایسته‌ای رسیدگی شود.

عضو پارلمان شهری گفت: در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتم توانستم قول مساعد را در حمایت از این طرح دریافت کنم.

وی افزود: پیگیری‌های من برای تحقق این طرح ادامه دارد و هیچ گاه خسته نمی‌شوم البته امیدوارم که در عمل نیز شاهد تحقق وعده‌های مسئولان باشیم چرا که من به عنوان سازمان مردم نهاد مطالعات و هزینه‌های تحقیق و ارائه این طرح را به عهده گرفته، اما بیش از آن قدرت اجرایی ندارم و نهادی همچون نهاد ریاست جمهوری باید در اجرا و تحقق آن ورود کند.

دانشور با اشاره به اهمیت ایجاد این نهاد تاکید کرد : با تشکیل این نهاد شاهد سلیقه‌ای عمل کردن مددکاران در بیمارستان و در زمان تولد کودکی از مادر کارتن خواب و معتاد نخواهیم بود چرا که برخی مددکاران با وجود شرایط نا مساعد مادر، متاسفانه نوزاد را به جای بهزیستی به مادر تحویل می‌دهند که همین امر صحنه‌های دلخراش رها شدن نوزاد در خیابان را رقم می‌زند که اگر نهاد ملی حمایت از کودک ورود کند با عملکرد چنین مددکارانی برخورد و به وضع کودک رسیدگی می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار