استقلال زنان شاغل در بنیاد خانواده

یک جامعه شناس گفت: استقلال مالی می‌تواند یکی از جنبه‌های رضایت از زندگی باشد.

افسر افشاری نادری جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به  اینکه زنان اغلب بر اساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و در اختیار داشتن مبالغ مالی و مادی، خانه داری یا اشتغال خارج از منزل را انتخاب می‌کنند اظهار کرد: هر خانمی مقدار زیادی نیروی خلاق دارد که اگر آن را در جهت رشد و تعالی فرزندان و مخصوصا همرش صرف کند، یعنی گاهی راهنما و گاهی مشوق او باشد،‌قطعا همسر وی با اطمینان خاطر بیشتری در خارج از خانه کار خواهد کرد.

وی افزود: خانم هایی که با کار کردن در بیرون از منزل، باری از مشکلات اقتصادی را از دوش همسر برداشته و موجب می‌شود که خانواده از لحاظ مالی در رفاه بیشتری به سر ببرد.

افشاری نادری تصریح کرد: در خانواده‌هایی که درآمد مرد کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد مصداق دارد در این گونه موارد زن احساس می‌کند که می‌تواند از طریق کار کردن باری را  از دوش همسر خود برداشته و علاقه خود را به وی ابراز کند البته حتی اگر خانم درآمدش را در خانه صرف نکند نیز داشتن استقلال مالی موجب افزایش اعتماد به نفس وی می‌شود.

این جامعه شناس گفت: مشارکت اجتماعی زن در جامعه، مراودات وسیع اجتماعی و به خصوص، اشتغال در بخش های فرهنگی باعث افزایش آگاهی و دانستی‌های زن شده و او را در تبیبت فرزندان حمایت بسیاری می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار