برای رفع آلودگی هوا فقط شعار ندهیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش آلایندگی هوا تعطیلی معدن شن و ماسه در منطقه 18 یکی از ضروریات است.

برای رفع آلودگی هوا فقط شعار ندهیم
 حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست، گفت: غیر از آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده، دلیل تشدید پدیده وارونگی هوا به ویژه در کلان شهر تهران، تداوم فعالیت کارگاه شن و ماسه در منطقه 18 است.
 
وی با بیان ضرورت تعطیلی کارگاه شن و ماسه در منطقه 18، افزود : فعالیت غیرمجاز این کارگاه، موجب می شود که حتی با وزش نسیمی ملایم، ذرات و گردو غبار، در آسمان شهر پخش شده و دست در دست دیگر عوامل آلاینده، پدیده وارونگی اتفاق بیافتد. 

طلا ادامه داد: با توجه به اینکه محیط زیست موظف به مبارزه با کارگاه های آلاینده و برخورد جدی با چنین تخلفات است اما این کارگاه هنوز در حال برداشت شن و ماسه بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد. طبق قانون، این مجموعه باید هر چه سریعتر به تعطیلی کارگاه اقدام کند. 

 وی با بیان اینکه باید سیاست ها به سمت رفع آلودگی پیش رود، تاکید کرد: سیاست های غلط موجود نه تنها آلایندگی هوا را رفع نکرده بلکه هر روز شاهد تشدید آن هستیم بنابراین این مشکل حل نمی شود مگر اینکه از موضع شعار گذر کرده و به واقعیت ها در جهت رفع مشکل حرکت کنیم. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : در آخرین جلسه برگزار شده در کمیسیون، مقرر شد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تعطیلی کارگاه شن و ماسه در منطقه 18 و پیگیری آن از سوی مراجع قضایی از لحاظ عامل تشدید کننده آلودگی، هر چه سریعتر اقدام کند. 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار