نفت در هفته‌ای که گذشت؛

اساسنامه شرکت ملی نفت ایران همچنان روی کاغذ/نشست اوپک هیاهویی برای هیچ

کاهش مجدد قیمت نفت نتیجه نشست اوپک و پشت‌گوش‌اندازی هاب صادراتی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز و پتروشمی از اهرم های توسعه اقتصاد کشور است که صنعت نفت در طی هفته گذشته شاهد تحولات گوناگونی بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


شرکت ملی نفت ایران از بدو انقلاب تا کنون در پیچ‌وخم شکل‌گیری اساسنامه است. چرا با گذشت 27 سال وزارت نفت در این زمینه ورود پیدا نمی‌کند؟


نفت سبک ایران با 39 دلار و 90 سنت و نفت سنگین با 36 دلار و 38 سنت مورد داد وستد قرار گرفت.


معاون وزیر اقتصاد در دیدار با میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد، توسعه همکاری برای سرمایه گذاری در بخشهای انرژی، حمل و نقل و ارتباطات را پیشنهاد داد.


معاون وزیر نفت به سازمان‌ها و ادارات سراسر کشور هشدار داد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی در سازمان‌ها و ادارات، نسبت به اخطار یا قطع گاز آنها اقدام خواهد شد.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت : دیروز بالغ بر 450میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شد.


پشت اهداف اقتصادی سازمان اوپک احکام سیاسی نهفته است و با ادامه این روند عمده کشورهای صادرکننده اوپک فدای تصمیمات غیرمنطقی برخی از کشورهای قدرتمند می‌شوند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنزین وارداتی فاقد استانداردهای یورو 4 ودر برخی موارد یورو 2 است که بیشتر آن ازطریق مرزهای جنوبی وارد کشورمی‌شود.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: قیمت نفت سبک ایران در بازارهای جهانی حدود 39 دلار و 50 سنت و نفت سنگین 36 دلار و 32 سنت داد و ستد شد.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: همگرایی و انسجام بین اعضای اوپک به ورطه فراموشی سپرده شده چرا که کاهش قیمت نفت اعتبار اوپک را از بین می‌برد.


معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت:مبنای مذاکرات برای تعیین نرخ پتروشیمی ها 13 سنت است در همین زمینه وزیر نفت و مجلس باید تصمیم بگیرند.


نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران با تایکد براینکه در حال حاضر برند خاصی در حوزه سنگ‌آهن نداریم گفت: همچنین بخاطر کیفیت پایین محصولات تولیدی هنوز نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار