پروژهای کلیدی طلای سیاه رونق می‌گیرد

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به اینکه در قراردادهای جدید نفتی ایران به دنبال جذب سرمایه و تکنولوژی است گفت: باید هوشمندانه وارد عرصه انعقاد قراردادی جدید نفتی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران با ایجاد تحول در قراردادهای جدید نفتی و با فراهم کردن زمینه لازم به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه میادین مشترک نفتی است این بیانگر این است که در چند دهه گذشته کشور به شدت تحت تاثیر تحریم‌ها بوده و نتوانست در بازارهای جهانی حضور گسترده داشته باشد به طوری که تحریم‌های بین‌المللی سبب شد که ظرفیت تولید و صادرات نفت کشور دچار آسیب شود.

براساس این گزارش، به همین‌منظور ایران در تلاش است که با مشارکت شرکتهای خارجی بتواند طرحهای کلیدی خود را توسعه دهد.

سیدمهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شفاف سازی قراردادهای جدید نفتی یکی از برنامه های مهم در جهت توسعه صنعت نفت کشور است اظهار داشت:  با ارائه مدلهای جدید نفتی  می‌توانیم تعامل و رابطه بلندمدتی با  کشورهای منطقه داشته باشیم طوری که منافع هر دو طرف تامین شود.

حسینی تاکید کرد: بخش مهمتر قراردادهای جدید نفتی، مشارکتی است که بین طرف ایرانی و خارجی به وجود می آید. از این مشارکت به دنبال جذب و بومی سازی تکنولوژی هایی هستیم که در این فرایند به ما داده خواهد شد. 

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی خطاب به شرکت های خارجی گفت: کشور ما داری توانایی های بالای فنی است. شرکت های داخلی می توانند همکاران خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشند. اینها پتانسیل هایی هستند که باید در محاسبات  به آن توجه کرد زیرا هزینه های شما را به شدت کاهش خواهد داد.
وی افزود: هدف این است که مجموعه ظرفیت های داخلی کشور و قراردادهای جدید نفتی را به شرکت های خارجی که می توانند به عنوان سرمایه گذار در میدان های نفت و گاز کشور حاضر شوند و به افزایش تولید ما کمک کنند، معرفی کینم.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی تاکید کرد:  با توجه به حضور شرکت های بزرگ نفتی در کشور و تمایل آنها به همکاری با صنعت نفت ایران، فرصت های سرمایه گذاری صنعت نفت و پروژه های IPC فراهم شد.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی خاطرنشان کرد: آشنایی شرکت های خارجی با پیشرفت های صنعتی در حوزه نفت و گاز جزء ضرورت ها بود. توان داخلی شرکت های ایرانی با کمک بخش خصوصی به خوبی معرفی می‌شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار