حمایت 30 میلیونی از رساله‌های دکتری/ اعطای 15 گرنت پژوهشی به پژوهشگران برتر

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از حمایت 30 میلیونی این صندوق از رساله‌های دکتری و افزایش این رقم تا 50 میلیون تومان خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تاکنون 780 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد که مشغول به تحصیل هستند صندوق به رساله‌های دکترا از 30 میلیون تومان کمک می‌کند و به تناسب استفاده بخش دولتی، خصوصی و عمومی جامعه این رقم تا 50 میلیون افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: صندوق برای انجام کارهای پژوهشی یا وزارت خانه‌های مختلف تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده است و تا کنون 800 تفاهم به ارزش 40 میلیارد تومان در قالب پسا دکترا با وزارت خانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده است.

ضرغام بیان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در نظر دارد هسته‌های علمی را در دانشگاه‌‌ها با استفاده از مقطع کارشناسی تشکیل دهد و باید از تمام ظرفیت‌هایی که در داخل کشور و چه در بخش دانش‌آموزی و چه در بخش دانشجویی وجود دارد برای توسعه علم و فناوری کشور استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اعطای 15 گرنت پژوهشی به پژوهشگران برتر تصریح کرد: در هفته پژوهش 15 گرنت از سوی این صندوق با معرفی وزارت‌خانه ها به پژوهشگران برتر کشور اعطا خواهد شد.

ضرغام تاکید کرد: در زمینه‌ اعطای گرنت‌ها هماهنگی بسیار خوبی بین وزارت‌خانه‌های علوم، بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری وجود دارد و این هماهنگی ها به رشد و فناوری کشور کمک بسیاری کرده است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیان کرد: خوشبختانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیشترین حمایت را از پژوهشگران ایرانی داشته است و این صندوق سعی کرده است که از ظرفیت های داخل و خارج کشور در جهت توسعه علم و فناوری کشور استفاده کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار