اجرایی به نفع کودکان ایرانی و افغان

گروه چارتار اجرای خیریه خود را با هدف تامین مخارج آموزش تحصیل کودکان افغان و ایرانی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنسرت خیریه چارتار در سالن وحدت با حضور ریاست کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ایران برگزار شد.

ابتدای این مراسم فیوانکا داناپالا (ریاست کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران) در صحبت با حضار گفت: حتما مطلع هستید در چه دنیای پر تلاطمی حضور دارید و اطراف ما کشورهایی مثل سوریه، عراق، یمن روزانه درگیر جنگ هستند. باعث تاسف است که ما 60 میلیون آواره در جهان داریم. این حدی است که بیشتر از جنگ جهانی دوم به دست ما رسیده. امروزه روزانه 43 هزار نفر آواره می‌شوند که اگر به عمق این موضوع فکر کنیم، تمامی آن افراد روزی خانواده‌ای داشتند که تنها در عرض چند ساعت از دست رفته‌اند.

وی ادامه داد: شما ایرانی‌ها باید به خود افتخار کنید که بیش از 30 سال است، میزبان پناهندگان هستید. یکی از مباحث افتخار‌آمیز آموزش کودکان است. زمانی که پناهندگان به ایران آمدند، سطح سوادشان شش درصد بود؛ اما امروزه به 60 درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: فرمان رهبری مبنی بر اینکه تمام کودکان باید بدون توجه به هویت‌شان مورد آموزش قرار گیرند، نکته‌ای است که در نوع خود پسندیده است و از همین جا باید از گروه چارتار به خاطر اجرای امشب که به نفع کودکان ایران و افغان است، تشکر کنم و در نهایت با شعری از فردوسی جملاتم را به پایان می‌رسانم: «توانا بود هر که دانا بود / ز دانش دل پیر برنا بود».

در ادامه پس از دقایقی تاخیر بالاخره گروه چارتار به همراه نوازندگان به روی صحنه آمدند و آرمان گرشاسبی با همراهی گروهش قطعات برگزیده خود را از آلبوم «جاده می‌رقصد» برای حضار اجرا کرد در فواصل قطعات هواداران با فریادهای خود قطعات مورد علاقه‌شان را درخواست می‌کردند که پس از اجرای قطعه «حضور اتفاقی» آرمان گرشاسبی در صحبت با افراد حاضر در سالن عنوان کرد: حس و حال وصف‌ناشدنی داریم. بابت تاخیر پیش آمده عذر می‌خواهم. اگر بگویم تقصیر ما نبوده، چیزی را توجیه نمی‌کند؛ ولی قول می‌دهیم اجرای خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: مدت زیادی بود که تصمیم گرفتیم اجرای خیریه‌ای داشته باشیم. زمانی که کودکان افغان تحصیل رسمی را در ایران آغاز کردند، تصمیم‌مان بر آن شد که اجرای ما به نفع آموزش کودکان افغان باشد. پس از آن دیدیم در کشورمان هم تعدادی از کودکان ایرانی هستند که توان مالی پرداخت هزینه‌های تحصیلی را ندارند که در نهایت این اجرا به نفع آموزش کودکان ایران و افغان شد. از شما حضار ممنونم که در این کار با ما سهیم شدید.

سپس قطعات «هندسه»، «جاده می‌رقصد» «باران تویی» و «آشوب» اجرا شد و قطعه «آشوب» قطعه‌ای بود که حضار یک صدا با هم می‌خواندند و همین باعث شد که دوبار این قطعه به صورت جمعی اجرا شود.

گفتنی است؛ از مهمانان این مراسم ترانه علیدوستی بازیگر سینما بود که این روزها سریال «شهرزاد» از طریق شبکه نمایش خانگی از وی درحال پخش است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار