جوابیه آب منطقه‌ای تهران به آبگیری سد نمرود

آب‌منطقه‌ای استان تهران در واکنش به گزارشی در خصوص آبگیری سد نمرود و خشک شدن رودخانه نمرود در این خبرگزاری جوابیه ای را ارائه کرده است.

جوابیه آب منطقه‌ای تهران به آبگیری سد نمرود
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آب‌منطقه‌ای استان تهران در واکنش به گزارشی با عنوان " رودخانه‌ای که خشک شد و روستائیانی که گرفتار شدند"در تاریخ  13 آذر ماه 1394 در این خبرگزاری جوابیه ای را ارائه کرده است.

در متن این جوابیه آمده است: 1- موضوع آبگیری سد نمرود صحیح نبوده و منحصرا هدایت ورود آب از تخلیه کننده تحتانی به ورودی آبگیر و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و اطلاع‌رسانی در منطقه صورت گرفته و جریان آب در رودخانه قطع نگردیده و بر اساس گزارش ایستگاه نمرود دبی رودخانه در هیچ مقطعی کمتر از 2 متر مکعب در ثانیه نبوده است.

2- جریان آب رودخانه نمرود در مسیر روستاهای مورد اشاره به هیچ عنوان قطع نگردیده و با احداث و تکمیل سد، تامین آب اراضی کشاورزی مورد اشاره با تضمین بیشتری نسبت به گذشته انجام خواهد گردید.

3- علی‌رغم اینکه مجموعه پرورش ماهی تهران قزل‌آلا هیچ‌گونه حق آبه‌ای از رودخانه نمرود ندارد ولی با بازدیدهای صورت گرفته هیچگونه تلفاتی در مجموعه فوق بابت مانور دریچه‌ها صورت نگرفته و مشکلات پیش آمده ناشی از اتصالات تابلو برق بوده است که در گزارش تصویری مورخ 94/09/07(خبر 20:30 واحد مرکزی خبر) نیز مورد تاکید و تایید قرار گرفته است.

4- با احداث و تکمیل کامل سد نمرود نه تنها وضعیت کنونی زیست‌محیطی، فضای سبز و کشاورزی پایین دست صدمه نمی بیند بلکه 120 میلیون متر مکعب آب تنظیم شده و مطمئن در مسیر رودخانه رها گردیده و با تخصیص 10 میلیون متر مکعب به صنعت منطقه شاهد توسعه در این امر نیز خواهیم بود.

5- مطالعات کامل زیست‌محیطی احداث این سد انجام گردیده و به طور کامل مورد تصویب سازمان محیط ‌زیست کشور قرار گرفته است و به عبارت دیگر مطالعه و اجرای این سد با ملاحظات و رعایت کامل ضوابط فنی و زیست‌محیطی مورد عمل می‌باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار