مشهد؛

قدردانی از واقفان مصداق تشکر از خداوند است

تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم گفت:وقف جزء کارهای نیکی است که باید بصورت علنی انجام گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش یاوران وقف افزود: قدردانی از واقفان و خیران مصداق شکر و تشکر  از خداوند است و هم مشوقی است برای کسانی که می‌خواهند در این کار خیر وارد شوند.

وی تصریح کرد: از مستحبات ما در دین اسلام این است که اموری از قبیل وقف به صورت علنی انجام شود زیرا خدا دوست دارد که این امور به صورت آشکار انجام شود تا دیگران این امور مشاهده و از آنها درس بگیرند.

امام جمعه قم ادامه داد: واقفان و خیران بدانند همانگونه که در این دنیا نام و یاد آنان ماندگار می ماند و از زحمات آنها تجلیل و قدردانی می‌شود بیش از اینها در قیامت از آنان قدردانی می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه  اموری که مخلصا برای خداوند صورت گیرد و در آنها داد و ستد وجود نداشته باشد صرفا برای رضای خداوند متعال است،افزود: مردم باید  امور خیری همانند وقف را به صورت علنی انجام دهند تا باعث تشویق سایر مردم نیز گردد وزمانی که دیگران چنین امور خیری که انجام شده را مشاهده کنند که چه خیر و برکاتی به دیگران می‌رسد آنان هم دل گرم شده و در راه وقف قدم می‌گذارند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه گفت: زمانی که انسان متوجه می‌شود صندوق آخرتش خالی است و اکنون نیازمند برداشت از آن است، در این موقع است که انسان دلش می‌شکند، چشم‌هایش باز می‌شود و به سوی کار خیر گام بر می‌دارد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد:در وقف نقش خانم ها کمتر از مردان نیست و بانوان زیادی تاکنون وقف داشته اند  و بعضی از واقفان شناخته شده هستند و در عرصه وقف بسیار تلاش کرده‌اند که شاید بارزترین آن مسجد گوهرشاد باشد که توسط یک بانو وقف شده است.
 
 در پایان مراسم نیز از 30 واقف و متولی بقاع متبرکه قدردانی و تشکر شد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: وقف ، تولیت ، واقفان ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.