مشهد؛

برپايي نمايشگاه ثبت آثار جهاني

نشست تخصصي تاثير مديريت دانش بر بهره وري صنعت گردشگري با حضور كارشناسان، متخصصان، دانشجويان و اساتيد دانشگاه در مركز آموزش عالي خاوران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در اين نشست تخصصي مهمترين موضوعات مرتبط با صنعت گردشگري و نيز ضرورت استفاده از دانش و ظرفيت مراكزعلمي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

سرپرست پايگاه قنات قصبه گناباد در اين نشست تخصصي با اشاره به نقش آثار و ابنيه فرهنگي و تاريخي در جذب گردشگران به تشريح تاثير ثبت آثار در فهرست ميراث فرهنگي بر افزايش جذب گردشگران پرداخت.

نگار سرتیپ زاده با بيان اينكه ايران در حال حاضر 19 اثر در فهرست جهاني يونسكو دارد گفت: اين 19 اثر از 15 استان كشور در فهرست جهاني يونكسو به ثبت رسيده و رتبه ايران خوشبختانه در سال هاي اخير بسيار افزايش يافته است.

وي ثبت آثار در فهرست جهاني يونسكو را باعث افزایش شمار گردشگران علمي و نيز گردشگران علاقه مند به موضوعات فرهنگي و تاريخي دانست و افزود: آثار بيشماري در استان وجود دارند كه قابليت ثبت در فهرست جهاني يونسكو را دارند كه از آن جمله مي توان به محوطه تاريخي شادياخ، بنديان درگز، ميل ارسلان جاذب، آسبادهاي نشتيفان خواف، مجموعه فرهنگي – تاريخي توس اشاره كرد.

سرتیپ زاده در ادامه صحبت هاي خود از قنات قصبه گناباد به عنوان يكي از شگفتي هاي استان نام برد و گفت: اين قنات در كنار چند رشته قنات ديگر قرار است به صورت زنجيره اي در يونسكو به ثبت جهاني برسد.

فرمانده مركز بسيج سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در نشست دوم از بسيج به عنوان يك تشكل مردمي ياد كرد كه اين تشكل مردمي همواره به خوبي نقش خود را ايفا كرده است.

سرهنگ حسين اكبري ضمن تبيين سياست ها و اهداف اين گردهمايي خواستار افزايش تعامل هرچه بيشتر استان ها جهت دريافت برنامه هاي مركز مقاومت بسيج سازمان شد.

وی با تاكيد بر حفظ روحيه بسيجي افزود: تجربه و بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد حفظ روحيه بسيجي و برخورداري از تفكر و انديشه بسيج مي تواند به فزايش كارآمدي دستگاه هاي مختلف كمك كند.

سرهنگ اکبری خاطر نشان كرد: بسيج در حال حاضر بهترين آمادگي را دارد و از اين آمادگي در جهت توسعه و پيشبرد اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي مي توان به نحو مطلوب استفاده كرد.

در اين كارگاه تخصصي هم چنين حجت الاسلام والمسلمين دكتر كاظميان استاد دانشگاه فردوسي مشهد نيز در سخناني با اشاره به حفظ روحيه بسيجي در كشور گفت: آنچه كه مي تواند ما را به سرمنزل مقصود و پيروزي نهايي برساند ولايت فقيه است و ولي فقيه يك هديه الهي براي مردم ايران است.

كاظميان خاطر نشان كرد: پشتيباني از ولايت فقيه و گوش به فرمان بودن رمز موفقيت و پيروزي ملت ايران در عرصه هاي مختلف است.

در اين كارگاه تخصصي که در حاشیه پنجمین گردهمایی فرماندهان بسیج ادارات کل سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، موضوعات مختلفي از جمله، تشكيل بانك اطلاعاتي، استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت بسيجيان نخبه، اولويت هاي بسيج خواهران و موضوعات علمي و پژوهشي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

اسدالله درويش اميري معاون حقوقي، مجلس و امور استان هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور درنشست بررسي مسايل حقوقي شهر تاريخي توس با تاكيد بر اهميت توس مهمترين موضوعات اين شهر تاريخي را ساخت و سازهاي غير مجاز، نحوه سرمايه گذاري، مشاهير مدفون در توس، فضاي سبز، باغ مشاهير،كاربري هاي فرهنگي و اقتصادي توس اعلام کرد.

درحاشيه اين نشست تخصصي، نمایشگاهی با هدف معرفی بناها و اماکن ثبت شده ایران در فهرست جهانی یونسکو و به منظور آشنایی هرچه بیشتر با آثار ثبت شده و افزایش آگاهی و حساسیت شهروندان در خصوص آثار ثبت جهانی برگزار شد.

علاقه مندان در بازدید از این نمایشگاه ضمن آشنایی با اماکن و آثار ثبت شده ایران در فهرست جهانی یونسکو با نقش این آثار و اماکن در جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و ارز آوری آشنا خواهند شد.

در این نمایشگاه آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در قالب تعداد 30 تابلو در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر به نمایش در آمده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.