معلم فلسطینی اخراج شد

«سیرین هاشم» فلسطینی‌تبار با وجود آنکه دو سال سابقه تدریس در مدرسه‌ای در شهر فلمینگتون آمریکا داشته، به خاطر فشارهای والدین دانش‌آموزان و مقامات مدرسه به او به خاطر مسلمان بودنش، ‌از کار اخراج شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  معلم یک مدرسه در آمریکا با وجود دو سال سابقه تدریس به دلیل مسلمان بودن از کار بیکار و اخراج شده است.
 
در حالی که فضا و اقدامات اسلام ستیزانه در آمریکا، حتی نهادهایی چون شورای حقوق بشر سازمان ملل را به انتقاد از تبعیض حقوق اقلیت‌ها در این کشور کشانده، از آمریکا خبر می‌رسد که یک معلم به خاطر مسلمان بودن از کار بیکار شده است.
 
به گزارش اسپوتنیک، «سیرین هاشم» فلسطینی‌تبار با وجود آنکه دو سال سابقه تدریس در مدرسه‌ای در فلمینگتون ایالت نیوجرسی داشته، به دلیل فشارها به او به دلیل مسلمان بودنش، ‌توسط مدیران مدرسیه اخراج شد.
 
والدین مدرسه فلمینگتون امریکا بارها از «هاشم» شکایت داشتند چرا که او در کلاس‌هایش درباره اسلام صحبت می‌کرده و او چنین کاری را در حالی کرده که مسئولان و مدیران او را از چنین کاری برحذر داشته بودند.
 
سرانجام در آوریل ۲۰۱۵ مدیران مدرسه او را علی رغم سابقه دو ساله تدریس در این مدرسه اخراج کردند. معلم مسلمان در اعتراض به این اقدام علیه مدرسه شکایت کرد.
 
به گفته وکیل این معلم مسلمان،  والدین مدرسه فلمینگنتون بارها به مدیران مدرسه گفته بودند که باید او را به دلیل «میراث و مذهبش» اخراج کنند.
 
معلم مسلمان و اخراج شده از کار با تاکید بر اینکه حقوق مصرح وی بر اساس قانون اساسی آمریکا ‌نقض شده، خواستار پرداخت غرامت و همچنین ایفای حقوق خود بر اساس قوانین است.



منبع:فارس
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.