قائدرحمت: توسعه شهرهای کوچک ضربه گیر مهاجرت به کلان شهر است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد حاشیه نشینی در کلان شهرها، و ادامه این روند، تحدید جدی در به خطر افتادن امنیت، رفاه و آسایش افراد جامعه است.

عباس قائد رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که جامعه ایران در حال شهری شدن است،اظهار داشت:رشد حاشیه نشینی در کلان شهرها و ادامه این روند، تحدید جدی در به خطر افتادن امنیت، رفاه و آسایش افراد جامعه محسوب می‌شود که توسعه شهرهای کوچک و روستاها قطعا ضربه گیر مهاجرت به کلان شهرها خواهد بود.

وی در خصوص ضرورت ایجاد روشی نوین برای جلوگیری از مهاجرت به کلان شهرها افزود: تنها با توسعه شهرهای کوچک و روستاها در بخش اشتغال زایی، ایجاد امکانات رفاهی و قابلیت دسترسی آسان به تمامی ضرورت‌های زندگی است که می‌توان از روند رو به رشد این معضل جلوگیری کرد در غیر این صورت بدون در نظر گرفتن مکان یابی و سیاست‌های پشتیبان، تحقق این امر امکان پذیر نخواهد بود.

قائدرحمت با اشاره به مشکلات موجود در شهرهای کوچک ایجاد شده اطراف کلان شهرها نیز تصریح کرد: به دلیل ارزان‌تر بودن هزینه در حاشیه شهر، مهاجرت بی رویه در این منطقه اتفاق می‌افتد از این رو، برخی از افراد برای فرار از گرانی، تنگ دستی و ... به اطراف شهرها پناه برده که نتیجه آن، به وجود آمدن شهرک‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک‌های به وجود آمده اطراف کلان شهرها، به مرور تبدیل به شهرهای کوچک می‌شوند و این اتفاق، مشکلات جدی تری را به دنبال خواهد داشت، که از جمله‌ تهیه مایحتاج زندگی، آبرسانی، گاز رسانی، برق، زیر ساخت‌های عمرانی، درمانی و ... می توان نام برد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، نباید باعث ایجاد شهرهای کوچک در اطراف شد چرا که این اتفاق، موجب صرف هزینه‌های بیشتر برای دولت و افراد جامعه می‌شود که لازم است برای حل این مشکل سیاست‌های غلط ایجاد شده را حذف و از نوع بازسازی کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار