هاشمی در نشست مدیران استانی سازمان بهزیستی کشور:

ایجاد بیش از 500 شغل در سازمان بهزیستی کشور/ سه برابر شدن فعالیت‌های این سازمان نسبت به سنوات گذشته

هاشمی در نشست مدیران استانی سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ سازمان بهزیستی کشور به غیر از مهد کودک‌ها بیش از نیم میلیون شغل ایجاد کرده و فعالیتهای این سازمان و وظایف آن نسبت به سنوات گذشته سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست مدیران استانی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد نظارت بر مراکز  گفت: سازمان بهزیستی کشور بیش از 159 عنوان فعالیت و ریز فعالیت در سه حوزه پزشکی ، اجتماعی و معلولان دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور نزدیک به نود درصد از تمرینات خود را به روز رسانی کرده است ، تصریح کرد: سازمان بهزیستی به این وسیله توانسته گام‌های موثری در کاهش هزینه‌های دولت بردارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سازمان بهزیستی به غیر از حوزه مهد کودک‌ها توانسته بیش از نیم میلیون شغل ایجاد کند و فعالیت و وظایف این سازمان نسبت به سنوات گذشته سه برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به دنبال مباحث بودجه‌ای و ریالی نیست، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه تقویت ارتباطات و گزارش عملکرد از سازمان است.

* اجرای طرح رایگان مشاوره ژنتیک

همایون هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح رایگان مشاوره ژنتیک در چهار استان کشور گفت: یکی از کارهای تعاون کار و رفاه اجتماعی موضوع توسعه مشاوره ژنتیک است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند بسیاری از آسیب‌های معلولیتی را کاهش دهد، افزود: مشاوره ژنتیک طرحی است که به صورت پایلوت در چهار استان خراسان، سمنان، یزد، بوشهر اجرا می‌شود و در صورت اثر گذار بودن در سطح کشور اجرایی خواهد شد که در صورت اجرای سراسری به همکاری قوه قضاییه و سازمان ثبت نیازمندیم.

هاشمی اظهار داشت: با اجرای این طرح می‌توانیم جلوی بسیاری از ازدواج‌هایی که منجر به زایمان‌های همراه با معلولیت می‌شود را بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: اجرای این طرح کاملاً رایگان بوده و از افرادی که در این استانها سکونت دارند دعوت می کنیم به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه نمایند.

*معلولان حمایت بیشتری را نیاز دارند

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه عنوان کرد: معلولان قشر محروم جامعه هستند و به دلیل یکسری محرومیت‌ها نیازمند کمک می‌باشند و می بایست تمام تلاش خود را بکنیم تا امکانات و تسهیلات آن را افزایش دهیم که در این زمینه می‌توانیم از تجارب کشورهای دیگر استفاده کرده و با ابتکارات لازم این معضل را برطرف نماییم.

وی با اشاره به آسیب‌های جدید از جمله طلاق اظهار داشت: یک بعد از این امر می‌تواند متاثر از جنگ و شبیخون فرهنگی باشد که این امر نشان می‌دهد که می‌بایست کار فرهنگی در این زمینه در جهت خنثی سازی آن انجام شود.

وی در خصوص بحث حاشیه نشینی در شهرهایی چون مشهد گفت: در این شهرها مشکلات متعددی و جود دارد که میبایست با روش‌های مختلف از جمله پاکسازی این مناطق و طراحی جامع از روشهای فرهنگی و برخوردی استفاده شود.

بروجردی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و پانصد شهید برای مبارزه با مواد مخدرداده‌ایم بیان کرد: باید با علت‌ها مبارزه کنیم و از آسیب فراگیر آن در جامعه جلوگیری نماییم تا بتوانیم این آسیب وحشتناک اعتیاد را از بین ببریم چرا که یک فرد معتاد می‌تواند به جامعه و خانواده  خود آسیب فراوانی وارد نماید که مشابه این ناهنجاری در بخش زنان و کودکان خیابانی فراوان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار