خسته نباشی باراک!/ انفجار اولین بمب اتمی ایران در اروپا، اسرائیل یا آمریکا!

«اوباما در این روند، تقریبا پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را از بین برد، آژانس بین المللی انرژی هسته ای را بی اعتبار ساخت، شورای امنیت سازمان ملل را به سخره گرفت و ...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،پایگاه آمریکایی "پاور لاین بلاگ" (Power Line Blog) در گزارشی تحت عنوان "توافق هسته ای ایران: هر روز بدتر از دیروز" به نقد عملکرد دولت آمریکا در این رابطه پرداخته و مدعی است، ایران از توافقی بهره برداری می کند که حتی آن را امضاء نکرده و تمایلی به متابعت از آن هم ندارد.
 
 
در این گزارش آمده است: «ماه گذشته آقای رئیس جمهور، ارنست مونیز وزیر انرژی خود را به وین فرستاد تا یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای را قانع کند تا گزارشی مساعد در رابطه با برنامه هسته ای ایران منتشر نماید.
 
 
آمانو با پرسشی بسیار ساده مواجه بود و جوابی جز "بله یا خیر" نداشت؛ آیا ایران جنبه نظامی برنامه هسته ای خود را کنار گذاشته است؟ آمانو که مردی شریف است، نتوانست به این سئوال مستقیما جواب "بله" بدهد؛ یعنی همان جوابی که مونیز خواسته بود. آمانو گفت: "پیشرفت های زیادی صورت گرفته اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. اعتمادسازی بیشتری مورد نیاز است و راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران ممکن است به هفته ها زمان نیاز داشته باشد.
 
 
آمانو در گزارش رسمی خود به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز طفره رفته است. در پاراگراف 79 این گزارش، او عنوان کرده که آژانس در موقعیتی نیست که به صورت قاطعانه اعلام کند تمام برنامه هسته ای  ایران صلح آمیز است؛ زیرا آژانس به تمامی سایت های هسته ای جمهوری اسلامی دسترسی ندارد.»
 
 
این پایگاه آمریکایی با تکرار ادعاهای دورغین در رابطه با برنامه هسته ای کشورمان عنوان کرد: «به نظر می رسد این موضوع کاملا روشن است که ایران به پیشرفت خود برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای ادامه می دهد. ایران در عین حال به صورت آشکارا توافق هسته ای و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته و نسل جدیدی از موشک های بالستیک میان برد را آزمایش کرد.
 
 
چنین آزمایش هایی حاکی از آن است که ایران به دنبال ابعاد نظامی هسته ای در برنامه خود است. این دو موشک جدید برای حمل کلاهک های هسته ای بین 75 تا 100 کیلویی طراحی شده اند . این معنایی نمی دهد که چنین موشک بالستیکی تنها برای حمل TNT به مسافتی 1800 تا 2000 کیلومتر فرستاده شود؛ یعنی فاصله ای که تمامی پایتخت های خاورمیانه و بخش‌هایی از اروپا را پوشش می دهد.»
 
 
در ادامه این گزارش با اعتراض به سیاست های اوباما آمده است: «این واقعا شرم آور است که پرزیدنت اوباما از هفته گذشته تلاش هایی را برای اجرایی شدن توافق هسته ای آغاز کرده است. البته باید گفت که اجرایی شدن توافق مسئله مهمی نیست. از نقطه نظر ایران، این کشور به هر چه بخواهد دست خواهد یافت؛ چه توافق در کار باشد، چه نباشد. در حال حاضر، اتحادیه اروپا بسیاری از تحریم های ایران را کنار گذاشته و اوباما نیز تحریم های کنگره را برای مدتی 90 روزه به حالت تعلیق درآورده است. دارایی های ایران نیز شروع به آزاد شدن کرده و چیزی حدود 8 میلیارد دلار به دست تهران رسیده و ایران آماده بازیابی 120 میلیارد دلار دیگر است. جالب اینجاست که تمامی اینها به خاطر توافقی است که ایران امضا نکرده و به نظر نمی رسد تمایلی به متابعت از آن داشته باشد.
 
 
اوباما مدعی بود که این توافق ایران را برای 14 سال از دستیابی به بمب هسته ای باز خواهد داشت. اما ایرانی ها هرگز با چنین مطلبی موافق نیستند. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران اعلام کرده که توافق اوباما "برنامه هسته ای ایران را ذره ای تغییر نمی دهد." او گفته است: "ما دقیقا همان برنامه ای را که در گذشته انجام می دادیم، ادامه خواهیم داد."»
 
 
این پایگاه آمریکایی در ادامه با کنایه به اوباما می نویسد: «واقعا خسته نباشی باراک! پس از دو سال مذاکرات محرمانه، اوباما به جای حل مسئله هسته ای ایران، آن را پیچیده تر نیز کرد. اوباما در این روند، تقریبا پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را از بین برد، آژانس بین المللی انرژی هسته ای را بی اعتبار ساخت، شورای امنیت سازمان ملل را به سخره گرفت و تندرو ترین جناح در حکومت ایران را تقویت کرد. این ها عواقب دیپلماسی بزدلانه دولت [آمریکا]است.»
 
 
در انتهای این گزارش ضمن اعتراض به رسانه های آمریکایی به خاطر کم کاری در مقابله با توافق هسته ای، آمده است: «زمانی که اولین بمب اتمی ایران در اروپا، اسرائیل یا آمریکا منفجر شود، تعدادی از افراد باید پاسخگو باشند و آن ها فقط مقامات دولت اوباما نخواهند بود.»


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
پدر سوخته های تروریست پرور ( اسرائیل ، عربستان و نوادگان این حرامی ها ) اگر مخازن نفت و گاز دنیا در خاور میانه نبود ! باز هم اینقدر براتون این منطقه مهم بود ؟ که برای چپاول ان دست به هر کاری میزنید ...
به فرمایش مقام معظم رهبری ما پیشرفتمون رو 140 سال دیر شروع کردیم ولی به هیچ وجه نباید از پیشرفت بایستیم که باعث عقب افتادگی ماست

امام خمینی (ره) : هرگز دشمنانتان را آسوده نگزارید زیرا اگر اسوده باشند راحتتان نمیگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۱ دی ۱۳۹۴
شرافت آمانو!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا برای این دنیا متاسفم. این آمانو کره ای فرق زیادی با اجداد ژاپنی اش ندارد.
روز زلزله فوکوشیما مردم فروشگاهها را غارت کردند و فردایش دولت یک نمایش راه انداخت که مردم با تمدن ژاپن (!!!!) موادی را که برای خرید برداشته اند بعد از وقوع زلزله به جای خود گذاشته اند!!!!!!
نسل همه آبزیان بزرگ جثه از دست ژاپنی ها در حال انقراض است ولی در مسابقات فوتبال نشان می دهند که در انتهای مسابقه اینها در حال تمیز کردن استادیوم هستند. واقعا از این همه عوام فریبی متاسفم.
کشوری که افتخارش بلاد مفتوحه اعلام کردن شهر های چین و شرق آسیا و تعرض به مسافران کشتی های عبوری است و بزرگترین ذخیره کننده پولوتونیم هست می شود کشور متمدن و ایران بزرگ می شود کشور حامی تروریسم!!!!
چه کسی حامی تروریسم است او که به اندازه چندین بار نابودی کل کره زمین پولوتونیوم انبار کرده یا او که در آزمایشی علمی برای کسری از ثانیه یک پیکو گرم پولوتونیوم تولید کرده؟
اگر ما مثل ژاپنی های وحشی یا امارات یا کره جنوبی سازنده و بهره بردار نا امن ترین نیروگاه های هسته ای جهان بودیم و چندین بار حادثه اتمی داشتیم و نیروگاه فوکوشیما داشتیم که هنوز هم در حال نشت بسیار شدید است دنیا با ما چه می کرد؟
واقعا توحش به اوج خود رسبده است.
بسیار بسیار برای این کشورهای به ظاهر پیشرفته و البته بی تمدن امروزی متاسفم.
ای کاش مردم ما بصیرت داشتند و ثروت خود را خرج این کشورها نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۵۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
(آمانو که مردی شریف است) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخ