تقویم روزانه فوتبال؛

انتخاب بازیکن و باشگاه قرن 20/گل 2000 منچستر در زمان فرگوسن

تقویم امروز فوتبال در مهمترین اتفاقات فوتبالی در تاریخ 2 دی (23 دسامبر) می پردازد.

انتخاب بازیکن و باشگاه قرن 20/گل 2000 منچستر در زمان فرگوسن+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم تاریخ امروز فوتبالی به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 2 دی (23 دسامبر) اختصاص دارد.
 
* زادروز بهترین گلزن دربی
 
2 دی 1325، صفر ایرانپاک، بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در مسجد سلیمان متولد شد. او بهترین گلزن دربی تهران با هفت گل است، وی 10 سال در پرسپولیس بازی کرد و 74 گل برای این تیم به ثمر رساند. 19 بازی ملی و سه گل نیز در کارنامه وی به چشم می خورد.
 
ایرانپاک در 11 بهمن 1387 در سن 62 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه در استکهلم سوئد در گذشت.
 
* تأسیس قدیمی ترین باشگاه اسپانیا

 
23 دسامبر 1889، قدیمی ترین باشگاه اسپانیا در منطقه اندلس تشکیل شد، این باشگاه که رکریتو و هوئلوا توسط دکتر الکساندر مک کی و یک گروه از کارگران بریتانیا در شهرستان هوئلوا تشکیل شود و در حال حاضر آن را قدیمی ترین باشگاه اسپانیا می دانند.
 
این باشگاه در ابتدا چند موفقیت کسب کرد و از سال 1903 تا 1914 توانست 12 عنوان قهرمانی را در منطقه اندلس کسب کند اما پس از آن، موفقیت های این باشگاه کاهش یافت، این باشگاه در طول تاریخ فقط پنج فصل را در سطح اول اسپانیا حضور داشت و در حال حاضر در لیگ دسته دو اسپانیا حضور دارد.
 
* انتخاب باشگاه و بازیکن قرن
 
23 دسامبر 2000، فیفا رئال‌مادرید را به عنوان باشگاه قرن انتخاب کرد، فیفا در آن مراسم در کنار انتخاب بهترین بازیکن قرن، باشگاه قرن را هم انتخاب کرد،انتخاب باشگاه قرن توسط خوانندگان مجله فیفا انجام شد که رئال با 42 درصد اول،منچستریونایتد با 69/9 دوم و بایرن مونیخ با 18/9 سوم شود.
 
جایزه بازیکن قرن نیز که توسط داوران بین‌المللی،خوانندگان سایت فیفا و خوانندگان ماهنامه فیفا انتخاب شد به طور مشترک به پله و مارادونا رسید.
 
* گل 2000 منچستر تحت هدایت فرگوسن
 
23 دسامبر 2006 گل 2000 منچستر از زمانی که فرگوسن هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود، توسط رونالدو زده شد.
 
در این روز، منچستر یونایتد در آخرین مسابقه سال 2006 برابر استون ویلا قرار گرفته بود که سه بر صفر پیروز شد. رونالدو با گلزنی در دقیقه 58، اولین گل یونایتد در آن مسابقه و 2 هزارمین گل یونایتد تحت هدایت فرگوسن را به ثمر رساند، گل دوم آن بازی را اسکولز و سومی را نیز دوباره رونالدو زد.
 
منچستر با پیروزی در آن دیدار، جایگاه خود را در صدر جدول لیگ برتر قبل از کریسمس محکم کرد.
 
انتهای پیام/
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار