تقویم روزانه فوتبال

بازگشت مهدوی کیا پس از ۱۳ سال/ دایی پنجمین مربی تاثیر گذار دنیا

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۱۱ دی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ امروز رخ داده است ، میپردازیم.
 
۱۱ دی ۹۰، مهدوی کیا ، پس از ۱۳ سال به پرسپولیس بازگشت. رویانیان که به هواداران پرسپولیس قول داده بود که مهدوی کیا را به پرسپولیس بازگرداند ، به قولش عمل کرد و توانست دنیزلی را برای بازگشت کاپیتان سابق تیم ملی راضی کند. مهدوی کیا چهار سال قبل در چنین روزی اولین جلسه تمرینی خود را با پرسپولیس پشت سر گذاشت و در یک دیدار دوستانه با آرمین قزوین ، توانست یک گل از شش گل پرسپولیس را به ثمر برساند. 
 
سایت فیفا با پایان یافتن سال ۲۰۰۸، در نظرسنجی ای که از کاربران خود داشت ، این سوال را مطرح کرد که کدام یک از مربیان شما را بیشتر تحت تاثیر قرار دادند که در این نظرسنجی علی دایی سرمربی وقت تیم ملی ایران ، پنجم شد. لوییس آراگونس ، سرمربی اسپانیا اول شد ، حسن شهاتا سرمربی مصر دوم، کارلوس دلوس کوپوس سرمربی السالوادور سوم و جراردو مارتینو سرمربی پاراگویه چهارم شد. 
 
سردار آزمون ، مهاجم جوان تیم ملی کشورمان ۱۱ دی ۱۳۷۳، به دنیا آمد. این بازیکن ترکمن ، در سال ۱۳۹۱، از سپاهان به روبین کازان روسیه رفت و از آن زمان در فوتبال ایران شناخته شد. وی هم اکنون در رستوف روسیه بازی میکند. آزمون سابقه بازی در اکثر رده های سنی تیم ملی را دارد و در تیم ملی بزرگسالان نیز ، ۱۴ بازی انجام داده است.
 
یک ژانویه ۱۹۲۳ ، تیم ملی مکزیک اولین بازی خود را انجام داد و توانست با نتیجه سه بر دو ، گواتمالا را شکست دهد. این مسابقه را سفیر مکزیک در گواتمالا هماهنگ کرده بود . آن زمان مکزیک هنوز فدراسیون فوتبال نداشت.
 
یک ژانویه ۱۹۹۰، آندراس تام ، با پیوستن به باشگاه لورکوزن به اولین بازیکن در آلمان شرقی تبدیل شد که به یک تیم از آلمان غربی رفته است. آن زمان لیگهای آلمان غربی و شرقی از هم جدا بود و هیچ بازیکنی بین آنها رد و بدل نمیشد تا اینکه تام این کار را انجام داد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار