استفاده از سوخت بایودیزل در اتوبوس‌های شهر تهران در جهت رفع آلودگی هوا

تفاهم نامه استفاده از سوخت‌های زیستی بین ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت واحد اتوبوس‌رانی با موضوع استفاده از سوخت‌های زیستی با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: آلاینده‌های زیست محیطی زیاد شده و یک دهه است که مردم از دست این آلاینده‌ها درگیر هستیم.
 
وی افزود: عدم توانایی کاهش آلاینده‌های زیست محیطی یک سوال را برای مردم ایجاد کرده است که چرا دانشمندان فکری به حال مردم نمی‌کنند و راه نجاتی پیدا نمی‌کنند از این رو استفاده از سوخت بایودیزل یکی از طرح‌هایی است که ستاد توسعه زیست فناوری با کاهش آلاینده های زیست محیطی در نظر گرفته است که برای بررسی نتایج استفاده از این سوخت با شرکت اتوبوسرانی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که به صورت پایلوت از این نوع بنزین در تعدادی که از اتوبوس‌های سطح تهران استفاده می‌شود. 

وی با اشاره به خطر‌ناک بودن سولفور برای سلامتی مردم تصریح کرد: سولفور یکی از آلاینده‌های جدی است که هم مطبوع بودن هوا را از بین می‌برد هم ریه‌ها را درگیر می کند به همین دلیل به صورت آزمایشی راه‌های حذف این آلاینده‌ها را بررسی کردیم تا به یک راه‌حل مناسب برسیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
هر سوختی بریزین تو این موتورای لامصب ذرات نسوخته تولید میکنن تنها راه نجات نصب کاتالیزوره والسلام بی خود وقت و پول مردمو هدر ندین . تا همه مردم خفه نشدن زودتر برین کاتالیزور وصل کنین به ماشینا
آخرین اخبار