روحانی در نشستی با برگزیدگان شهر ری:

با افتتاح تصفیه‌خانه سد ماملو بخش مهمی از مشکلات منطقه شهر ری حل می‌شود

رییس‌ جمهور گفت: با افتتاح تصفیه‌خانه سد ماملو بخش مهمی از مشکلات منطقه شهر ری حل می‌شود.

با افتتاح تصفیه‌خانه سد ماملو بخش مهمی از مشکلات منطقه شهر ری حل می‌شود
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در نشستی با برگزیدگان شهرری، مردم این منطقه تهران را انسان‌هایی پرتلاش، انقلابی و ایثارگر، برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا این سفر بتواند گامی خوب در راستای رفع مشکلات و خدمت بهتر به مردم این منطقه باشد.
 
رییس‌ جمهور با اشاره به تلاش‌ها و دوستی نزدیک با آیت‌الله ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در راستای تبلیغ و خدمت به دین خدا و خاندان رسالت، رونمایی از مجموعه هفت جلدی سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که حاصل تلاش پژوهشگران در دانشگاه قرآن و حدیث است را اقدامی بسیار بااهمیت خواند و گفت: از پایه های وحدت و اتحاد در جهان اسلام، قرآن، حدیث و سنت پیامبر اسلام (ص) است.
 
روحانی گفت: فهم کتاب آسمانی قرآن مجید حائز اهمیت است و همانطور که راه و سیره پیامبر اسلام (ص) در هدایت و یافتن مسیر زندگی، الگویی برای بشر است، این سیره می‌تواند در دنیای امروز، از لحاظ سیاسی هم مورد توجه قرار گیرد.
 
رییس‌ جمهور افزود: سیره پیامبر (ص) بهترین نور و چراغ هدایت برای بشریت امروز است و باید از آن الگو بگیریم.
 
روحانی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی شهر ری و حضور شماری زیادی از بزرگان مذهبی در این منطقه و نیز حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهر ری، گفت: شهرری با وجود دارا بودن مراکز مهم صنعتی و کشاورزی مشکلات مهمی دارد که یکی از آنها مسأله آب است که با افتتاح تصفیه‌خانه سد ماملو بخش مهمی از این مشکلات در این منطقه رفع خواهد شد.
 
روحانی با اشاره به وضعیت نابسامان زیست محیطی در شهرری و اینکه در دولت به وزرا و مسئولان مربوط دستور پیگیری و رسیدگی برای رفع مشکلات در این منطقه داده شده است، گفت: اگر محیط زیست و مشکلات آب و فاضلاب این منطقه حل و فصل شود، ‌می‌توان از زمین‌های حاصلخیز این منطقه، استفاده‌های بیشتر و بهتری کرد.
 
رییس‌ جمهور با بیان اینکه 432 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های این منطقه در نظر گرفته شده است، بر عزم دولت برای حل مشکلات شهر ری در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، تأکید کرد و گفت : دولت به قول‌ها و وعده‌های خود عمل می کند.
 
روحانی همچنین وجود مجلس قوی در کشور را موجب کمک‌های بهتر به دولت در راستای حل مشکلات مردم دانست و گفت: دولت و مجلس باید برای حل و فصل مسایل و مشکلات کشور در کنار هم باشند و امیدواریم با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش آحاد ملت ایران بتوانیم به خوبی به مردم خدمت کرده و مشکلات را حل و فصل کنیم.
 
رییس‌ جمهور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر حضور گسترده مردم در راستای برگزاری انتخاباتی شکوهمند در کشور تأکید کرد.
 
پیش از سخنان رییس‌ جمهور از مجموعه کتاب 7 جلدی سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) رونمایی شد.
 
همچنین آیت‌الله ری‌شهری در سخنانی به بیان مشکلات و مسایل شهر ری پرداخت و خواستار اقدامات دولت برای حل و فصل مشکلات شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
بله
آخرین اخبار