جلب مشارکت‌ دانشجویی در انتخابات با کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن اثر متقابل کرسی‌های آزاداندیشی و انتخابات گفت: کرسی‌های آزاداندیشی بهترین روش برای جلب مشارکت دانشجویان در انتخابات است.

دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌ها در انتخابات گفت: انتخابات یک اتفاق ملی است و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و از جمله دانشگاه‌ها در این امر احساس وظیفه می‌کنند و هر کدام در این موضوع ایفای نقش می‌کنند.

ما فکر می‌کنیم دانشگاهیان به ویژه اساتید در این زمینه می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای را داشته باشند. دانشجویان و مجامع دانشجویی همچنین تشکل‌های اساتید در این زمینه موجب اعتلای سطح کنش‌گری در عرصه انتخابات خواهد شد‌.

وی ادامه داد: انتخابات پر‌شور و با نشاط و البته با آگاهی و علم کافی می‌تواند انتخاباتی باشد که پیش برنده اهداف نظام است‌. بنابراین وظیفه دانشگاه را این می‌دانیم که بتواند به رشد آگاهی‌ها و تقویت مشارکت آگاهانه کمک کند.

دکتر هاشمی بیان کرد: از چند ماه پیش به همکاران توصیه نمودیم زمینه مشارکت علمی دانشگاهیان را فراهم کنند و بحث و گفتگو‌ها و جلسات مرتبط را برای این امر تسهیل و ارتقاء دهد.

این جلسات کمک می‌کنند که شاخص‌های مشارکت در انتخابات ارتقا‌ء پیدا کند و معیارهای انتخاب اصلح بیشتر شناخته شود و در نتیجه هم به مجلس آینده و هم به فرآیند انتخابات کمک شایانی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: در این حوزه لازم است مشارکت اتاق‌های فکر فراهم شود. که بحث‌های علمی در مورد شاخص‌های برگزاری انتخابات و همچنین شاخص‌های نماینده اصلح ارائه شود و نتیجه آن شود که با شناخت و آگاهی بیشتر یک انتخابات پرشور و آگاهانه و قانونمند را داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بهترین روش‌ها برای برگزاری جلسات و جلب مشارکت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری جلسات مناظره و گفتگو با حضور کسانی است که در این حوزه صاحب نظر و دارای تجربه هستند و می‌توانند دیدگاه‌ها و رویکردهای مختلف را به بحث بگذارند البته مورد تأکید ما این است که امکانات نقد و نظر در این جلسات فراهم شود و دیدگاه‌های مطرح شده به نقد کشیده شود. طبیعتاً کرسی‌های آزاداندیشی از این رو بهترین روش می‌باشند. ضمن این که عرصه انتخابات یکی از مناسبت‌ترین فرصت‌هایی است برای این که کرسی‌های آزاداندیشی بتوانند رونق بیشتری پیدا کنند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار