پیگیری پیش‌نویس قرارگیری شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه فعالان اقتصادی

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پیگیری پیش‌نویس قرار گیری شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه فعالان اقتصادی که به زودی تدوین و ابلاغ می‌شود، خبر داد.

محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: بازنگری در قوانین آیین نامه با حضور موثر فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و در خصوص قرار گرفتن شرکتهای دانش‌بنیان جزو فعالان اقتصادی پیش‌نویس تفاهم نامه به زودی تدوین، پیگیری و ابلاغ می‌شود.

وی همچنین درخصوص اقدامات گمرک بیان کرد: گمرک از جمله سازمان‌هایی است که تعامل بسیار سازنده و مثبتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت تحقق حمایت‌هایی که پیش بینی شده دارد و در تسهیل روند دریافت حمایت‌های گمرکی توسط شرکت‌ها عملکرد مثبتی داشته است. 

شیخ زین‌الدین با اشاره به چالش‌های موجود در تحقق مقرراتی که قانون‌گذار برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان پیش‌بینی کرده است، خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد این قوانین خارج از حوزه علم و فناوری است اما در حوزه گمرکی معافیت و ساز و کار استفاده از حمایت به روشنی مشخص شده است اما ضرورت دارد که با تعامل بیشتر و رفع مشکلات دست و پاگیر روند اعطای معافیت‌ها و حمایت‌ها آسان شود. 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی تصریح کرد: راه حل مشکلات عمده کشور تکیه بر بخش خصوصی در چرخه توسعه کشور است، بخش خصوصی از آنجایی که برای فعالیت‌ خود در گرو تعهدی اجتماعی است، بر همین اساس نهضت توجه به شرکتهای دانش‌بنیان پیش از آن که علمی و فناوری باشد انسانی و اجتماعی است، از سوی دیگر این نهضت توجه به ظرفیت و استعداد بالای جوانان کشورمان و فرهنگ ارزش گذاری به دارایی‌های غیر ملموس را توسعه می‌بخشد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار