حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه‌های علوم انسانی برای تجاری کردن ایده‌های فن‌آوری

دبیر ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی از حمایت این ستاد از سرمایه‌گذاران حوزه‌های فرهنگی و علوم‌انسانی برای تجاری کردن ایده‌های فن‌آوری خبر داد.

سیدمحمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فن‌آوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت ساز در تلاش است تا بحث دانش‌بنیان کردن شرکت‌های این حوزه را در قالب مشخصی تعریف کند و موانع قانونی آنها را مرتفع سازد تا پس از دانش‌بنیان شدن امکان بهره‌مندی آنها از تسهیلات قانونی شرکت‌های دانش‌بنیان مانند بهره‌مندی از معافیت مالیاتی و گمرکی حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات مربوط به سربازی را برای آنها فراهم سازد.

وی در ادامه افزود: ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی از مجموعه‌ها و سرمایه‌گذارانی که توان تجاری کردن ایده‌های حوزه‌های فرهنگی و علوم انسانی را داشته باشند حمایت می‌کند.

سجادی نیری خاطرنشان کرد: این ستاد در موضوعاتی مانند ایده‌پردازی و عملی شدن ایده‌ها در مراکز مشابه مراکز رشد ورود پیدا می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی عنوان کرد: این ستاد علاوه بر این اقدامات از موضوعات فن‌آورانه موزه صنعتی در قالب‌ها و چارچوب‌های معاونت علمی فن‌آوری ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری در صنایع فرهنگی در مقایسه با صنایع سنگین بسیار کمتر و زودبازده است به نحوی که با میزان سرمایه‌گذاری که در صنایع سنگین می‌توان یک فرصت شغلی ایجاد کرد در صنایع فرهنگی می‌توان پنج شغل برای فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار ایجاد کرد.

سجادی نیری در پایان خاطرنشان کرد: یک هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در حوزه فن‌آوری نرم و فرهنگی بسیار کم است و حوزه فن‌آوری‌های نرم نیازمند روش‌های ارزیابی جدیدی است که هم اکنون در دست اقدام است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.