رصد رفتار سلول‌های سرطانی به کمک اکسید گرافن

به تازگی محققان برای شبیه سازی دقیق تر محیط طبیعی سلول، سامانه گرافن اکسیدی کاهش یافته اصلاح شده با آنتی بادی طراحی کردند.

به گزارش

خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، پیچیدگی‌های محیطی یک سلول تحت تأثیر عوامل مختلفی است. برخی از این عوامل شامل نوپوگرافی و شیمی سطح، سفتی و سختی ماتریس، استرس مکانیکی، ترکیب مایع مولکولی و دیگر پارامترهای فیزیکوشیمیایی است. با این حال اکثر سطوح مشترک زیستی مصنوعی براساس یک عامل فیزیکی یا شیمیایی طراحی می‌شوند.

در یک کار تحقیقاتی برای شبیه‌سازی دقیق‌تر محیط طبیعی سلول یک گروه در چین سامانه گرافن اکسیدی اصلاح شده با آنتی بادی طراحی کردند و از آن برای بهبود چشمگیر شناسایی و گیراندازی سلول‌های سرطانی بسیار استفاده کردند.

 یک مسئله و موضوع بسیار مهم در پزشکی سرطان است زیرا دگردیسی سلول‌های سرطانی در اثر حمله سلول‌های تومور از محل اولیه خود به درون جریان خون و ایجاد کلونی‌های جدید در دیگر قسمت‌های بدن، ایجاد می شود. این سلول‌های سرطانی نفوذ کرده در دستگاه‌ گردش خون تحت عنوان سلول‌های تومور سیار شناخته می‌شوند. شناسایی و آنالیز این سلول‌ها می‌تواند اطلاعات ضروری مهمی برای مدیریت گسترش سرطان و رصد کردن کارایی روش‌های درمانی فراهم سازد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، گرافن ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار