لزوم اقدامات جدي براي مقابله با فعاليت گروه هاي تروريستي در فضاي مجازي

فرمانده نيروي انتظامي گفت: بايد اقدامات جدي براي مقابله با فعاليت گروه هاي تروريستي در فضاي مجازي انجام شود.

لزوم اقدامات جدي براي مقابله با فعاليت گروه هاي تروريستي در فضاي مجازي / تشکيل کميته مشترک دائمي بين نيروي انتظامي و قوه قضائيهبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسين اشتري در نشست تخصصي پي جويي موثر و کارآمد جرايم سايبري با بيان اينکه نيروي انتظامي بدون قوه قضائيه نمي تواند مأموريت هاي خود را انجام دهد گفت: اگر هم نيروي انتظامي نبود، قوه قضائيه در اجراي احکام با مشکل مواجهه مي شد؛ از سال هاي گذشته اين هماهنگي بين دو سازمان وجود داشته و اکنون بهتر شده است. 

وي ادامه داد: تاکنون هر مشکلي که داشته ايم با رياست قوه قضائيه در ميان گذاشته ايم و حمايت هاي لازم را انجام داده اند که جا دارد از ايشان تشکر کنيم. 

فرمانده نيروي انتظامي به فضاي سايبر اشاره کرد و افزود: در کشور به دليل رشد فضاي مجازي ، دستگاه هاي مربوطه بايد اشرافيت لازم را داشته باشند؛ رشد فضاي مجازي در کشور و دنيا سريع است و به تناسب آن نيز بايد آمادگي بيشتري براي استفاده از فرصت ها ، پيشگيري و مقابله با تهديدات در اين فضا داشته باشيم. 

وي با تأکيد بر اينکه موظف هستيم در مرحله اول اقدامات پيشگيرانه و در مرحله بعد اقدامات مقابله اي داشته باشيم گفت: بايد فضاي مجازي در کشور ، فضايي امن براي استفاده همه باشد؛ اگر در جايي احساس آسيب کرديم نمي توانيم از کنار آن بي تفاوت بگذريم حتما بايد در ا ين راستا اقدامات پيشگيرانه انجام شود. 

سردار اشتري افزود: به موازات پيشرفت فضاي مجازي، نيروي انتظامي با مصوبه اي از سوي دولت وقت پليس فتا را راه اندازي کرد که طي اين چند سال پليس فتا رشد بسيار خوبي در اجراي مأموريت هاي خود داشته است. 

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه پليس فتا، پليسي جوان است تصريح کرد: اين پليس از دوره بلوغ هم گذر کرده و به نسبت سن خود پيشرفت خوبي داشته است؛ پيش بيني ما اين است که طي سال هاي آينده کمبودهايي که از نظر تجهيزات و پيشرفت ها وجود دارد، به حد ايده آل نزديک تر کنيم. 

وي تأکيد کرد: اگر يک گام هم پيشرفت کنيم مي توانيم در مقابل تهديدات در اين حوزه با سرعت بيشتري حضور داشته باشيم . 

سردار اشتري گفت: امروزه پليس فتاي کشورمان در مقايسه با ديگر کشورها در اجراي وظايف و مأموريت هاي خود پيشقدم است که اين باعث دلگرمي مردم و مسئولان شده است. 

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: هر چقدر پليس فتا تقويت شود و وظايف خود را در فضاي مجازي به نحو احسن انجام دهد سبب دلگرمي خواهد شد و اين سرمايه نه تنها براي نيروي انتظامي بلکه براي کل کشور بوده و هست؛ اميدواريم بتوانيم با همکاري و هماهنگي بيشتر در اين عرصه فعاليت هاي بيشتري انجام دهيم. 

اين مقام عالي در نيروي انتظامي ادامه داد: امروز هر فردي در جامعه؛ عضوي از شبکه هاي اجتماعي است و کمتر کسي را مي بينيم که در اين شبکه ها فعاليت نداشته باشد؛ درصدهايي که شوراي عالي مجازي اعلام کرده قابل توجه است اما بايد بدانيم که وظيفه ما در مقابل فضاهاي مجازي که بخشي از زندگي مردم را به خود اختصاص داده است چيست؟ 

سردار اشتري با تأکيد بر اينکه فضاي مجازي بايد فضاي رشد، پيشرفت، دانش پروري و شکوفايي در کشور باشد، بيان داشت: بايد ملاک کاري نيروي انتظامي فرمايشات مقام معظم رهبري و احکامي که در اولين جلسه شوراي عالي مجازي اعلام کردند، باشد. 

وي يکي از آسيب هاي موجود در فضاي مجازي را گروه هاي ضدامنيتي عنوان کرد و گفت: ما بايد در اين راستا با اشراف اطلاعاتي با اين گونه آسيب ها مقابله کنيم چرا که گروه هاي تروريستي از اين فضاها سوءاستفاده مي کنند . 

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: برخي مأموريت هاي داعش در فضاي مجازي هدايت مي شود چرا که آنها در فضاي مجازي رد کمتري از به جا خواهند گذاشت و هزينه کمتري نيز صرف خواهند کرد بنابراين بايد در اين حوزه، اقدامات جدي انجام شود. 

وي در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان، تصريح کرد: در هر صورت افرادي به دنبال برهم زدن فضاي آرام کشور از طريق کانال هاي مجازي هستند پس بايد آمادگي، اشراف اطلاعاتي و هماهنگي براي مقابله با هرگونه تحرکي که باعث ناامني و نگراني مردم مي شود را داشته باشيم. 

سردار اشتري با بيان اينکه اميدواريم مانند سال هاي گذشته انتخاباتي امن ، پرشور و در سلامت کامل داشته باشيم تأکيد کرد: اين امر با همکاري تمامي دستگاه هايي که مسئول هستند محقق مي شود . 

اين مقام عالي انتظامي ادامه داد: پيشنهاد ما اين است که کميته مشترک بين ناجا و قوه قضائيه حداقل تا پايان انتخابات براي هماهنگي هاي بيشتر تشکيل شود هر چند که بهتر است اين کميته دائمي باشد. 

وي با بيان اينکه مردم ما مستحق بالاترين امنيت هستند، تصريح کرد: امروز ايران به برکت انسجام و هدايت هاي مقام معظم رهبري، حضور و هوشياري مردم، امنيت بالايي دارد بايد اين آسايش و آرامش هر روز نسبت به گذشته افزايش پيدا کند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.