تصویب مجوز تخفیف 27 درصدی به مردم برای پرداخت نقدی مطالبات شهرداری

لایحه اصلاحیه مجوز تقسیط و تخفیف 27درصدی به شهروندان تهرانی برای پرداخت مطالبات شهرداری به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در 223 جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه)برگزار شد ،لایحه اصلاحیه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت که براساس آن شهروندان تهرانی در صورتی که اقدام به پرداخت هزینه پروانه های ساخت و ساز و مطالبات خود به شهرداری تا پایان سال داشته باشند از تخفیف 27 درصدی برخوردار می شوند.

علیرضادبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: به منظور تشویق افرادی که درخواست پرداخت نقدی پروانه ها را داشتند ابتدا تخفیف 18 درصدی تصویب شد و در نهایت این عدد به 23درصد در سال 93 به 27 درصد رسید.

وی افزود: حال در خواست داریم این عدد به 27درصد برسد البته برای کسانی که قصد پرداخت نقدی بدهی خود را داشته باشند و برای پرداخت های غیر نقدی جلوی آن گرفته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز بابت صدور پروانه های 5 هزار میلیارد تومان فیش در دست مردم است که منتظر تصویب این تبصره هستند.

دبیر بیان کرد: همچنین 1300 میلیارد تومان فیش دستی در شهرداری صادر شده است که ما الان در رابطه با 6300 میلیارد تومان فیش در دست مردم تصمیم می گیریم.

وی تصریح کرد: این لایحه باعث رونق ساخت ساز می شود و تا 94/12/29 اعتبار دارد و میزان تخفیف ها در روز 95/1/15 به 23 درصد باز می گردد.

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: پیشنهاد دارم لفظ ساخت وساز از این لایحه حذف شود و میزان تخفیف به 30 درصد برسد.

رحمت الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه بیان کرد: این لایحه باعث هدر رفت منابع پایدار شهر می شود و پیشنهاد می کنم این عدد 23 درصد باقی بماند و حتی برای افرادی که دیرکرد دارند جریمه در نظر گرفته شود.

مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه گفت : سقف 23 درصد باید باقی بماند و این لایحه باعث رانتی برای سرمایه داران می شود و برای فقرا تاثیری ندارد.

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: میزان سود های بانکی سقف 27 درصد و تصویب تخفیف 30 درصدی باعث اثر تورمی در حوزه اقتصادی کشور می شود.

ابوافضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در موافقت با این لایحه گفت: دو سال پیش هزینه ساخت در کیلومتر مترو 120 میلیارد تومان بود و امسال به 250 میلیارد تومان رسیده است و اگر زودتر بودجه ساخت مترو مهیا می شد صرفه جویی زیادی در هزینه ها صورت می گرفت. 

وی افزود: اگر امروز پول را با سیاست تشویقی از مردم دریافت و خرج توسعه کشور کنیم بهتر است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: در این لایحه تخفیف فقط شامل پرداخت های نقدی می شود و به باقی مانده بدهی ها نیز اختصاص می یابد.

در نهایت تخصیص تخفیف 30 درصدی به تصویب اعضای شورا نرسید و عدد 27 درصد تصویب شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار