اکسپرس: دیوید کامرون به دلیل فروش سلاح به عربستان تحت فشار است

وبسایت اکسپرس در گزارشی نوشت: پس از تجدیدنظر آلمان در خصوص فروش سلاح به رژیم آل سعود، انگلیس نیز تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "اکسپرس" در گزارشی نوشت: عربستان سعودی با اعدام 47 زندانی در یک روز -- از جمله رهبر شیعیان عربستان شهید نمر باقر النمر -- خشم عمومی را بر انگیخت. به دنبال این اعدام ها و نقض آشکار قوانین بین المللی، برلین اعلام کرد در صادرات سلاح به عربستان سعودی تجدید نظر خواهد کرد. 

به نوشته این وبسایت، آلمان در گذشته نیز از فروش برخی سلاح های خود به عربستان سعودی سر باز زد و به این ترتیب میلیون ها دلار را از این طریق از دست داد. "زیگمار گابریل،" وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان اعلام کرد: "نفروختن تانک های جنگی یا اسلحه های جی 36 به عربستان سعودی اقدام بسیار درستی بود." وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که عربستان سعودی حملات متجاوزانه خود را در یمن افزایش داد. 

به نوشته اکسپرس، انگلیس نیز مدتهاست به دلیل تجارت اسلحه با عربستان سعودی، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. سازمان "مبارزه با تجارت اسلحه" در این خصوص اعلام کرد: "از دهه 1960، عربستان سعودی یکی از خریداران اصلی سلاح های انگلیس است و حدود 240 کارمند وزارت دفاع و نیروهای نظامی این کشور برای مبادله این سلاح ها از انگلیس به عربستان خدمت می کنند."
اکسپرس در ادامه نوشت: گزارشها حاکی از آن است که از زمان نخست وزیری "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس در سال 2010، حجم صادرات سلاح از این کشور به عربستان سعودی بالغ بر 5.6 میلیارد یورو بوده است. 

یکی از اعضای سازمان مبارزه با تجارت اسلحه نیز گفت: بمب ها و جت های جنگنده انگلستان، نقش مهمی در نابودی یمن و ادامه حملات متجاوزانه عربستان داشته اند.

سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد: "حجم فروش سلاح به عربستان سعودی در نیمه اول سال 2015 میلادی 1.75 میلیارد یورو بوده است. هزاران شهروند یمنی در حملات هوایی عربستان کشته شده اند. انگلیس باید فروش این سلاح ها را به رژیم آل سعود متوقف کند."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار