وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

در هفته ای که گذشت اخبار متعددی از جمله سفر ویر بهداشت به لبنان و دیدار وی با سید حسن نصرالله و کمبود بودجه برای تخت های بیمارستانی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

دیدار وزیر بهداشت و سید حسن نصرالله بعد از گذشت بیش از سه دهه 
وزیر بهداشت در سفر خود به لبنان دیروز بعد از گذشت بیش از سه دهه با سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان دیدار کرد.

دکتر هاشمی طی سفر خود به لبنان با سید حسن نصر الله دیدار کرد و در مورد پاره ای از مسائل به گفتگو پرداختند.

ارتقای روابط تجاری و اقتصادی ایران و لبنان در حوزه سلامت 
وزیر بهداشت که به دعوت همتای لبنانی خود به این کشور سفر کرده است هدف از این سفر را ارتقای روابط تجاری دو کشور در حوزه‌های مختلف و نیز حوزه سلامت عنوان کرد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت گفت‌: تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران ایرانی در حوزه دارو و تجهیزات و مدیران شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی کشور برای تعاملات اقتصادی و تجاری به لبنان آمده اند.

کمبود بودجه گریبانگیر استاندارد‌ سازی تخت‌های بیمارستانی 
صدر السادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت از نیاز 52 هزار میلیاردی برای سرمایه گذاری در حوزه استانداردهای تخت های بیمارستانی خبر داد و گفت: برای رسیدن به شاخص 2.6 تخت به ازای هر هزار نفر باید حداقل 70 هزار و 212 تخت جدید اضافه شود.

کمکهای آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور لبنان 
وزیر بهداشت گفت: از هر گونه کمک در زمینه های آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان رسول الاعظم در لبنان گفت: متخصصان مختلفی در این بیمارستان به مردم ارایه خدمت می کنند و خوشحال هستیم که بعضی از این متخصصان در ایران تحصیل کرده اند و مورد توجه و احترام مردم لبنان هستند.

راه اندازی نظام ارجاع برای 23 میلیون روستایی 
معاون بهداشت وزارت بهداشت از اقدام بی نظیری که امسال در خصوص بهداشت دهان و دندان انجام شده است، قدردانی کرد و از راه اندازی نظام ارجاع برای 23 میلیون روستایی در گام نخست خبر داد.

دولت باید قانون تعرفه خدمات پرستاری را اجرا کند 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت توجه به اجرای قانون نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد.

درخواست سازمان نظام پرستاری برای عفو پرستار بیمارستان خمینی‌شهر 
رئیس کل سازمان نظام پرستاری در خصوص حکم پرستار متهم به کشیدن بخیه کودک اصفهانی حسب دستور پزشک، نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نوشت و درخواست کرد پرستار مورد اشاره مشمول عفو قرار گیرد.

بهبود وضعیت تولید دارو بعد از ۱۵ سال 
رئیس سازمان غذا و دارو، از سیر توقف تولید دارو در داخل کشور خبر داد و گفت: سهم تولید دارو در سال ۹۳ نسبت به واردات ۴ درصد افزایش یافت.

دی‌ماه عملیات واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب شرقی ایران برای 25 دی ماه خبر داد.

انتظار افزایش ۱۰ درصدی قیمت داروهای خاص که عملی نشد 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با کاهش ۱۰ درصدی اعتبارات ما، در حوزه حمایت از بیماران خاص انتظار می‌رفت که قیمت داروی بیماران خاص ۱۰ درصد افزایش یابد ولی با حمایت وزارت بهداشت این اتفاق نمی‌افتد و قیمت داروی آن‌ها تغییری نخواهد داشت.

میزان بروز سرطان در ایران پایین‌تر از متوسط جهانی است 
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: میزان بروز استاندارد شده سنی در مردان و زنان ایرانی به ترتیب ۱۳۴ و ۱۲۸ بوده در حالی که متوسط جهانی آن به ترتیب ۲۰۵ و ۱۶۵ است.

برگزاری نخستین جلسه کشوری پروژه ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیرخشک‌های متابولیک 
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: نخستین جلسه کشوری پروژه ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیرخشک‌های متابولیک برگزار می‌شود.

دولت هیچ مجوزی به داروخانه‌های دولتی نداده است 
دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امتیاز خاصی به داروخانه‌های هلال‌احمر داده نشده است چون دلیلی وجود ندارد، ضمن اینکه اجازه واردات داروهای خاص که بقیه داروخانه‌ها اجازه نداشته باشند برای داروخانه‌های هلال احمر نیز وجود ندارد و هلال‌احمر در عرصه تولید، توزیع و عرضه درحال رقابت با بخش خصوصی است. 

استطاعت مردم با برخی نرخ‌های خدمات درمانی دندانپزشکی انطباق ندارد 
قائم مقام وزیر بهداشت از نبود انطباق استطاعت مردم با برخی نرخ‌های خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی خبر داد و گفت: از جمله اقداماتی که در وزارت بهداشت در حوزه دندان‌پزشکی صورت گرفته است،‌اقدامات بهداشتی از لحاظ معاینه دندان برای تمامی مردم به ویژه مدارس در مقطع ابتدایی است که به سلامت دندان مردم جامعه در آینده موثر باشد. 

بازنگری کامل در سیاست‌ها و قوانین تنظیم خانواده در وزارت بهداشت 
مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس از بازنگری کامل در سیاست ها و قوانین تنظیم خانواده در وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت مادران، کودکان، خانواده ها و جامعه خبر داد.

تربیت نیروهای حدواسط سلامت با استفاده از بستر آموزش پزشکی مجازی 
معاون آموزشی وزارت بهداشت تربیت نیروهای حدواسط به منظور توسعه ارائه خدمات سلامت را یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت ذکر کرد.

نتایج کارشناسی تعرفه‌های 95 قبل از پایان سال جاری مشخص می‌شود 
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت:نتایج نهایی کارشناسی شده تعرفه های 95 قبل از پایان سال جاری مشخص می شود.

اعزام هیئتی از متخصصان زنان، مامایی و نوزادان به بلوچستان 
مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت زنان گفت: هیئتی متشکل از متخصصان زنان، مامایی و نوزادان برای بررسی مسائل زنان و نوزادان منطقه بلوچستان با هدف ارزیابی وضعیت فردا عازم شهرستان‌های این منطقه می‌شوند.

نقاشی بچه‌های شین آباد برای وزیر بهداشت 
بچه‌های شین آبادی با اهدای یک تصویر نقاشی از وزیر بهداشت به دلیل حمایت از درمان آنان تشکر کردند.

مرگ و میر در کودکان از 140 به 16 در ازای هزار نفر رسیده است 
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، از کاهش مرگ و میر در کودکان از 140 به 16 در ازای هزار نفر خبر داد.

برخی بودجه‌ها تنها روی کاغذ ماندند و عملیاتی نشدندها 
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: برخی از بودجه‌های مطرح شده برای سال 94 تنها روی کاغذ ماندند و به طور کامل محقق و تامین نشدند.

تفاهم نامه‌ای برای کاهش بروز خطاهای پزشکی 
رئیس سازمان نظام پزشکی از امضای تفاهم‌نامه ای با معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جهت تمهیدات لازم برای کاهش زمینه بروز خطاهای پزشکی خبر داد.

موانع صادرات دارویی بخش خصوصی به لبنان برطرف می شود 
رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: در خصوص صادرات دارویی بخش خصوصی به لبنان موانعی وجود دارد که امیدواریم این موانع در سفر وزیر بهداشت به لبنان برداشته شود.

مرگ سالانه 150 کودک در کشور به علت عفونت گوارشی 
محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در خصوص وضعیت مرگ و میر کودکان به علت عفونت‌های گوارشی، اسهال و استفراغ گفت: میزان مرگ و میر کودکان در سال 61 به علت عفونت‌های گوارشی، اسهال و استفراغ حدود 30 هزار مورد در سنین کمتر از 5 سال بوده است که این میزان در حال حاضر به کمتر از 150 مورد رسیده است. ما انتظار داریم با برنامه‌هایی که در وزارت بهداشت دردست اقدام است این موارد تا سال 2030 به صفر برسد.

اعتبار بخشی‌ آزمایشگاه‌ها در سال 95 
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در ارتقا کیفیت ارائه خدمات آن‌ها داشته باشد‌.

تأمین پزشک خانواده برای 28 میلیون روستایی 
سخنگوی وزارت بهداشت از تامین پزشک خانواده برای 28 میلیون روستایی خبر داد و گفت: تا نیمه اول سال 95 تمام کشور از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.