سازمان آتش نشانی بودجه خود را از شهرداری اخذ می کند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سازمان آتش نشانی از خود درآمدی ندارد و تمام بودجه خود را از شهرداری تهران اخذ می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به نصب تبلیغات محیطی با موضوع "سلامت در سطح شهر تهران" در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته پروژه نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال از ظرفیت سازمان زیباسازی برای نصب شعارهای بهداشتی در سطح شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت شعارهایی در پنج موضوع قند، چربی، نمک، ایدز و سرطان انتخاب شد، افزود: در این طرح 80 گرافیستی که متن و طرح های آن انتخاب شده حضور دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه 15 درصد بیلبوردهای پایتخت کارکرد فرهنگی دارند، تصریح کرد: بیش از 400 بیلبورد پیامهای بهداشتی در سطح شهر نصب کرده بودیم که به زودی برای جمع آوری آنها اقدام خواهیم کرد.

عبداللهی یادآور شد: بر اساس آمارها نصب این بیلبوردهای آموزشی بازخورد و تاثیرگذاری بسیار مثبتی در سطح شهر داشته است.

وی در ادامه با اشاره به صحبت های حافظی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر مبنی بر ارائه وام 12.9 میلیارد تومانی آتش نشانان، تاکید کرد: از آنجایی که بنده رئیس هیئت مدیره همه سازمانها هستم اگر در 8 سازمان متعلق به خدمات شهری اتفاقی رخ دهد که نشأت گرفته از تصمیم من باشد، شخصاً پاسخ می‌دهم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حسابرسی از سازمان‌های این معاونت شفاف است، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی از خود درآمدی ندارد و تمام بودجه خود را از شهرداری تهران اخذ می کند.

عبداللهی اضافه کرد: چند مدت پیش سازمان آتش نشانی بابت هزینه‌ها و کارهای عمرانی از شهرداری بودجه گرفته اما حوزه مالی آن را در دفتر ثبت به عنوان درآمد محسوب کرده به همین دلیل حسابرس شورا ایراد گرفته که چرا پول شهرداری‌ جزو درآمدها آمده است.

وی با اشاره به موضوع ارائه وام به آتش نشانان که مصوبه هیئت مدیره بوده است، تاکید کرد: از سال 90 صندوقی با بودجه ای 2 میلیارد تومانی برای کمک هزینه مسکن پرسنل ایجاد شده و امروزه پس از گذشت سالها مبلغ این صندوق به هفت میلیارد تومان رسیده است.

معاون خدمات شهری با بیان اینکه شهرداری به 197 تن وام 30 میلیونی، 270 تن، وام 20 میلیونی و به بیش از 300 نفر وام 10 میلیونی داده ‌است، اضافه کرد: حدود 800 نفر از آتش نشان این وام را دریافت کرده‌ و بازپرداخت آن را نیز داده اند.

عبداللهی در پایان خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: به نظر شما وام دادن به پرسنل اشکال دارد؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار