تئاتر فجر 34؛

آقاخانی: تئاتر کشورمان از ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد

کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» تئاتر کشورمان را در فاصله بسیار دوری از ایده آل ها دانست.

ایوب آقاخانی کارگردان و نویسنده نمایش «تکه‌های سنگین سرب» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بخش مهمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود بیان کرد: دو سال پیش عزم خود را جزم کردم تا یک سه گانه‌ای درباره جنگ و تاریخ هشت ساله آن بنویسیم و پژوهش خود را در رابطه با آن و شهید چمران آغاز کردم. از طرفی علی کشوری که فرزند شهید است از من خواست تا نمایشی در رابطه با پدرش روی صحنه ببرم که «تکه‌های سنگین سرب» حاصل از این صحبت‌ها شکل گرفت.
 
وی افزود: نمایش واکنش‌های جذابی داشت همچنین اثری در روی صحنه بردم که در ژانر خود مخاطبش را از دست داده بود اما با استقبال خوبی مواجه  شد و کتابش هم چاپ شد.
 
آقاخانی در رابطه با جشنواره فجر اظهار داشت: به دلیل اشراف نداشتنم به آن نمی‌توانم قضاوت کاملی داشته باشم اما می‌دانم که با معذورات زیادی مواجه است و شناختی که از سعید اسدی دارم می‌توانم خوشبین باشم و از طرفی هم نمی‌دانم چه مقدار از تصورات ذهنیم را عملی خواهد کرد.
 
وی در خصوص تغییر مکرر دبیران جشنواره مطرح کرد: چند سالی  است که می‌گویم حداقل هر سه سال یکبار دبیران را تغییر دهید اما هیچ عملی صورت نمی‌گیرد پس گفتن این بار هم بیهوده است و فایده‌ای ندارد.
 
کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» با اشاره به افزایش ظرفیت بخش مرور اذعان کرد: فرآیند تولیدی بودجه می‌خواهد و با وجود آن میسر نیست. بنابر این از تولیداتی که صورت گرفته باید بهره ببریم اما متاسفانه از شرایط ایده آل در تئاتر فاصله گرفته‌ایم و دولت بودجه‌ای را که باید برای بخش فرهنگی کشور در نظر بگیرد، نگرفته است.
 
گفتنی است؛ نمایش «تکه‌های سنگین سرب»به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی از گروه تئاتر پوشه برگزیده سی و چهارمین بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار