باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آزادسازی شهرک "البلالیه"/ پاکسازی 78 درصدی "شیخ مسکین" + نقشه و جزئیات

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی اخیرا با آزادسازی شهرک "البلالیه" همراه بود.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به همراه حزب‌الله و پشتیبانی فدراسیون روسیه به پیروزی‌های مهمی در جبهه جنوبی دست یافتند.


**پیروزی‌های ارتش سوریه در "غوطه شرقی"

شکست های پياپی گروه‌های مسلح در بازپس‌گيری مناطقی در غوطه شرقی دمشق از جمله  "مرج السلطان" که از کنترل آنها خارج شده و شکست در آنها تأثيرات ويرانگری بر تروریست های تکفیری داشته است، همچنان ادامه دارد.

ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در منطقه غوطه شرقی، نواحی "الجربا"، "العتیه"، "القیسا" ، "الخامسیه" ، "دیرسلمان" ، "الکفرین"، "دنبه"، "حوش قبیه" ، "الاهداف"، "حتیه الترکمان"، "البلالیه"، و "حومه مرج السلطان " را پاکسازی کرده اند.


آزاد سازی شهرک


پیشروی‌های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوری به سمت "حوش الفضالیه" ، "النشابیه" ، "نوله"، "المنصوره"، "الحدیثه"، "حتیه الجرش" و .... ادامه دارد و گروه‌های مسلح تروریست در حال از دست دادن تدریجی مواضع خود هستند.


** 78 درصد "شیخ مسکین" تاکنون آزاد شده است

 نيروهای ارتش همچنين با به هلاکت رساندن و زخمی کردن شماری از تروريست‌ها، حملات آنها در منطقه "مرج السلطان" را ناکام گذاشتند. البته پیروزی‌های ارتش سوریه به این نقطه ختم نمی‌شود و آزادسازی 78 درصدی شهرک "شیخ مسکین" در حومه درعا از دیگر پیروزی‌های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه است.


شهر "شیخ مسکین" یکی از شهرهای جنوب سوریه، و  بخشی از استان  "درعا"، واقع در شمال  "درعا" است. مناطق  نزدیک این شهر  شامل "ایبتا"  و "دائل" به سمت جنوب،  "خیربت الغزاله" در  جنوب شرقی، "ازرع"  به شمال شرق، " ناوه " به شمال غربی و "شیخ سعد" به غرب است.  اهمیت این شهر در قرار گرفتن آن در مسیر اتوبان  دمشق – درعا  و همچنین قرار گرفتن آن در نقطه اتصال بخش شرقی شمال  "درعا"  به بخش غربی آن است.


آزاد سازی شهرک



مهمترین گامهای ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه استحکام مواضع در نزدیک مقر لشکر 82  بوده که توانسته ضربات سنگینی به تروریست‌ها وارد کند و این شهر چند گام تا پاکسازی کامل فاصله دارد. در نقشه‌ای که اخیرا منتشر شده، ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در موضع بهتری نسبت به ارتش آزاد و جبهه النصره قرار دارند و نظامیان سوری مواضع خود را در اطراف مقر لشکر 82 و خانه‌های سازمانی استحکام  بخشیدند و ارتش آزاد و جبهه النصره را یک خط به عقب راندند که در نقشه کاملا مشخص است. 

آزادسازی "شیخ مسکین" که تاکنون  پیشرفتهای قابل توجهی داشته، باعث می‌شود تا اولا  مواضع مقر لشکر 82 ارتش سوریه مستحکم گردد ؛ ثانیا پاکسازی این شهر مسیر آزادسازی سایر مناطق  "ریف دمشق" را فراهم خواهد کرد و ضمنا پایتخت در امان می‌ماند؛ ثالثا دست ارتش اسرائیل و موساد در کمک به تروریست های ارتش آزاد و جبهه النصره کوتاه خواهد شد.


یک منبع نظامی به شبکه  الاخبار  سوریه گفت:  تروریستها پس از آنکه شماری از سرکرده‌های آنها در شهر "شیخ مسکین"  در استان  "درعا "  به هلاکت رسیدند از این شهر به صورت جمعی پا به فرار گذاشته‌اند و ارتش سوریه همه خطوط تدارکاتی شبکه‌های تروریستی را به روی آنان بسته است.


ارتش سوريه در اراضی واقع در مناطق  "النشابيه" و "البلاليه" عمليات بي سابقه ای را رقم زد و به دنبال رصد تجمع عناصر گروههای مسلح با هدف آغاز حمله به يکی از مواضع ارتش در اطراف "مرج السلطان"، نيروهای ارتش محل تجمع آنها را هدف قرار داد و شماری از آنها را به هلاکت رساند و شمار ديگری را نيز زخمی نمود.


**وضعیت میدانی در سوریه ثابت نیست

وضعیت میدانی در سوریه ثابت نیست و شهرها بعضا چند بار دست به دست می‌شوند؛ در پنج سال اخیر  نیروهای  دفاع وطنی سوریه در کنار هم در مقابل تروریست‌ها می‌جنگند و توانستند تا حدودی حرکات گروه های تروریستی مسلح را خنثی کنند.


**کشته شدن "علوش" در ریف دمشق

یکی دیگر از پیروزی‌های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در دو هفته اخیر ، هلاکت "ظهران علوش" فرمانده گروهک تروریستی جیش الاسلام در  ریف دمشق  بود.

 البته فرمانده سابق جیش‌الاسلام  اقدامات ضد حقوق بشری زیادی را در کارنامه داشت و ظلم‌های زیادی به مردم سوریه کرده بود که نمونه آن ها ایجاد  قفس آهنین برای خانواده های علوی و سربازان نظامی اسیر  برای جلوگیری از بمباران مواضع تروریست ها توسط ارتش سوریه بود.

ریف دمشق  تا حدودی از نظر مواضع و استقرار ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه ثبات نسبی پیدا کرده و طراحی برای پاکسازی مناطق بیشتر در دست پیگیری است.


پیروزی های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در جبهه جنوبی نشان می‌دهد که بخش های وسیع تری در بخش جنوبی در دست آزادسازی است و پیشروی‌های "شیخ مسکین"، پاکسازی "مرج السلطان" ، پاکسازی های حومه "داریا" و ... از جمله آنهاست.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
وهابیت چند سالی از داداش حرامزاده صهیونیسم خود زود تر به دنیا آمده زودتر هم به درک واصل می شود تا اون یکی هم دق مرگ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
ایول،انشاآلله با کمک ایران سوریه بزودی پیروز میشه،وآل سعود سیلی سختی میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
ایول،انشاآلله با کمک ایران سوریه بزودی پیروز میشه،وآل سعود سیلی سختی میخوره.
آخرین اخبار