تئاتر فجر 34:

ظرفیت پذیرش اسکان محدود برای شهرستانی‌ها در جشنواره تئاتر فجر

کارگردان نمایش «ماهی‌های نه ماهه» از نارضایتی خود نسبت به ظرفیت پایین پذیرش اسکان در جشنواره گفت.

مهدی تنگستانی کارگردان نمایش «ماهی‌های نه ماهه» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد انتظار یک زن بر روی اسکله است. ظلم‌هایی که به او شده، داستان‌ نمایش را جلو می‌برد.

وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این نمایش بیان کرد: علاقه زیادی به ادبیات بوشهر دارم و دوست داشتم اگر نمایشی روی صحنه ببرم، اقتباسی از این نوع آثار باشد که این امر میسر شد.

تنگستانی درباره شیوه اجرایی نمایش خود اظهار داشت: به خاطر اینکه داستان این نمایش یک قصه بومی و کلاسیک است، شیوه اجرایی‌اش به سبک رئالیسم جادویی بازمی‌گردد. همچنین در طراحی لباس‌ها هم آن را دخالت داده‌ایم و از شیوه برشت یا همان فاصله‌گذاری استفاده کردیم که جادویی بودن را بیشتر نشان می‌دهد.

وی در راستای انتظارات خود از جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد: بعضی از خواسته‌ها هستند که تحقق یافتن آن میسر نیست؛ ولی اگر فرصتی مهیا می‌شد تا افرادی که از شهرستان‌ها به جشنواره می‌آیند زمان بیشتری را می‌ماندند، خیلی خوب می‌شد؛ زیرا که می‌توانیم نمایش‌های دیگران را ببینیم و با آثار آن‌ها هم آشنا شویم. اما متاسفانه ما می‌توانیم یک روز قبل از اجرا بیاییم و روز اجرایمان برویم که این موضوع ناراحت‌کننده‌ای است.

وی در خصوص ظرفیت اسکان هنرمندان در جشنواره بیان کرد: امسال جشنواره برای هر گروه تعداد هشت نفر را مشخص کرده؛ اما به دلیل زیاد بودن افراد گروه‌ها به اندازه نه نفر اجازه اسکان دادند. ما بقی اعضا می‌بایست با هزینه خودشان و جدا بیایند که این مسئله کمی ما را دچار مشکل می‌کند.

تنگستانی با اشاره به اینکه بندر گناوه سالن‌های نمایشی مناسبی ندارد، مطرح کرد: اصلا تئاتر و سالن‌های نمایشی وضعیت مناسبی ندارد و امسال بعد از 15 سال توانستیم اسم شهر بندر گناوه را در لیست جشنواره جای دهیم که بهتر شدن آن رسیدگی بیشتر مسئولان را می‌خواهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.