تئاتر فجر 34؛

تغییر مداوم دبیر جشنواره تئاتر فجر، مشکل بزرگ و تکراری

اینجا هر سال دبیران جشنواره تعویض می‌شوند که این عمل باعث می‌شود نتوانند ایده‌های خود را آنطور که می‌بایست به اجرا درآورند.

کوروش زارعی کارگردان نمایش «اروند خون» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بخش مهمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اثر خود گفت: ایده اولیه نمایش مربوط به حمید نیلی درخصوص اتفاقی بود که همه ما را غافلگیر کرده است. آوردن 175 شهید غواص و دو تن از آنان که 18 و 20 ساله بودند و در حوزه هنری به خاک سپرده شدند.

وی افزود: این ایده احتیاج به تبدیل‌شدن به طرح داشت که ایوب آقاخانی نویسندگی آن را برعهده گرفت و به خوبی ماجرا را تبدیل به نمایشنامه کرد؛ اما در طول تمرینات دستخوش تغییراتی شد و آخر در فرهنگسرای بهمن روی صحنه رفت.

این کارگردان تئاتر درباره یکی از بزرگترین ضعف‌های جشنواره تئاتر فجر گفت: در جاهای دیگر دبیران جشنواره تا پنج سال ثابت هستند و این باعث می‌شود تا نظر و دیدگاه خودشان را در این سال‌ها نشان دهند؛ اما در اینجا هر سال دبیران تعویض می‌شوند که این عمل باعث می‌شود نتوانند ایده‌های خود را آنطور که می‌بایست به اجرا درآورند.

زارعی در راستای بخش مرور تئاتر فجر و افزایش ظرفیت آن اظهار داشت: این بخش جزو کم عیب و نقص‌ترین قسمت‌های جشنواره تئاتر فجر است؛ زیرا که آثار بازخوردشان را گرفته‌اند و بعد از چندین شب اجرا اشکالات خود را برطرف کرده‌اند. زیرا که عیوب نمایش در اثر بازخورد تماشاچیان مشخص می‌شود و به آن پی می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در تئاتر فجر عدم سیاست‌گذاری بلند مدت و کوتاه‌مدت، نقطه ضعف بزرگ آن است، مطرح کرد: جشنواره ما از یک عدم هدف‌گذاری مناسب تشکیل شده که این مسیر را هرساله رو به جلو می‌برد. اگر از همان ابتدا یک مقصد را انتخاب می‌کردیم و روند آن را به درستی ادامه می‌دادیم، به آن چیزی که مد نظرمان بود می‌رسیدیم؛ اما این عمل صورت نگرفته و هنوز که هنوز است به همین روال پیش می‌رود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار