محسن رضایی مهمان ویژه کنگره شهدای هنرهای تجسمی شد

تجلیل از شهدای هنرهای تجسمی با حضور محسن رضایی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بزرگداشت 882 شهید هنرهای تجسمی کنگره 2000 شهید هنرمند در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم زاهدی‌پور مجری برنامه بعد از خوشامدگویی به خبرنگاران از تأخیر به عمل آمده پوزش طلبید. 
 
مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان درباره برگزاری این کنگره گفت: این کنگره اقدامی بزرگ و شریف درکشور ماست که در ابتدا در سال 73 از لشگر علی‌بن‌ابی‌طالب شهر قم آغاز شد. در ابتدا این حرکت با مخالفت‌هایی روبه‌رو بود آن هم در مورد گروه بندی شهیدان در حوزه‌های مختلف اما رویکرد این کنگره این طور بود که باید این حرکت بعد از جنگ ادامه پیدا کند و یاد و خاطره شهدا فراموش نشود.
 
وی افزود: این حرکت بسیار پر برکت و با ارزش بود در کنار این کنگره در این سالها ده‌ها کتاب تألیف شد. حرکت تجلیل از شهیدان هنرمند به مرور زمان در تمام نهادهای نظامی و غیرنظامی، در شهرها و روستاهای مختلف، در مدارس و مساجد ادامه پیدا کرد و حتی در این کنگره شهدای هنرمند قبل از انقلاب نیز شناسایی شدند.
 
رجبی معمار ادامه داد: شهدای هنرمند به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ اول کسانی که به خاطر کار هنری در جنگ تحمیلی حضور داشتند اعم از خبرنگار، تصویربردار. دوم کسانی که شغلشان هنری نبود اما به واسطه حضور در جنگ کارهای هنری انجام می‌دادند. امروز شاهد چندین میلیون فریم عکس از جنگ هستیم در واقع یکی از برکات بسیج هنرمندان تفحص و شناسایی شهدای هنرمند در سراسر کشور بوده است. هم‌چنین در زمان برگزاری کنگره تعدادی دیگر شهید هنرمند به تعداد قبلی اضافه شد و این تعداد به 2100 تن رسید.
 
مدیرعامل خانه هنرمندان در ادامه اظهار داشت: از میان 2100 شهید هنرمند؛ 882 شهید مربوط به بخش هنرهای تجسمی بود که عکاسان نیز در زمره این شهدا هستند.

وی در خصوص زمان برگزاری تجلیل از شهدای هنرهای تجسمی گفت: مراسم تجلیل سه‌شنبه از ساعت 18 تا 20 با عنوان مشق شیدایی در خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود. در این میان از شهدایی مانند سعید جان‌بزرگ، نامدار محمدی، امیر محمدیان، امیر پورجبار، احمد اسماعیلی، سید علی محمودیان، ابوالفضل ماهرخ و مجید غلامی تجلیل خواهد شد.
 
رجبی معمار تصریح کرد: همچنین مهمان ویژه این مراسم محسن رضایی دبیر شورای تشخیص مصلحت نظام است و اساتیدی همچون استاد امیرخانی، دکتر سریر و استاد ابراهیم امینی به سخنرانی می‌پردازند. همچنین خانواده‌های شهدا در این مراسم در کنار ما حضور دارند.
 
وی در انتها هدف اصلی برگزاری مشق شیدایی را بزرگداشت شهدا دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه ما ابراز ارادت به این شهدا است و اگر امروز ما در این کشور پیشرفت کرده‌ایم و از امنیت نسبی برخورداریم و مدیون شهدای گرانقدر انقلاب هستیم.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار