واگذاری بخش ادبیات كنگره شهدای هنرمند به حوزه هنری، انتخاب هوشمندانه‌ای بوده است

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از كسانی كه حوزه هنری را به عنوان برگزار كننده بخش تخصصی شعر و ادبیات كنگره سراسری 2 هزار شهید هنرمند برگزیده‌اند تقدیر و تشكر كرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ لاله افتخاری، عضو و دبیر اول كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص برگزاری كنگره سراسری 2 هزار شهید هنرمند گفت: تقدیر و تجلیل و بزرگداشت از همه اقشاری كه درخصوص زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت كار كرده‌اند و همكاری مداومی دارند بسیار امر شایسته و پسندیده‌ای است.

وی ادامه داد: همچنین حمایت از كسانی كه در عرصه‌های مختلف از اهداف شهدا و آرمان‌های آن‌ها  بهره می‌جویند كار ارزشمندی است و خوشبختانه در بسیاری از اقدامات فرهنگی و هنری امروز كشور این كار انجام می‌گیرد كه جای شكر دارد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: برگزاری كنگره بزرگ 2 هزار شهید هنرمند هم از این جهت بسیار ارزشمند است و ما امیدواریم كه با تاكید بر محتوای هنر ارزشی بتواند تحولی در عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس ایجاد كند.

افتخاری خاطرنشان كرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «محتوا» گمشده هنر امروز ما است و اگر ما بتوانیم در حوزه‌های مختلف هنری از تئاتر و سینما گرفته تا ادبیات و موسیقی و هنرهای تجسمی تاكید را بر محتوای ارزشی و اخلاقی بگذاریم تا حدود زیادی مشكل هنر را در دوران كنونی حل كرده‌ایم.

وی با بیان اینكه هنر امروز ما نیازمند یك الگوی مناسب و یك جایگاه الهام‌بخش است، فزود: این گنگره و دیگر كنگره‌ها و همایش‌های هنری كه با محور دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شوند، می‌تواند الهام‌بخش شهدا باشد و الگویی را برای برنامه‌ریزی محتوایی هنری در اختیار آن‌ها قرار دهد و از این نظر كاركرد بسیار ارزشمندی دارد.

به گفته این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، هنرمندان می‌توانند ضمن شركت در این كنگره با تكیه بر آرمان‌‌های الهام‌بخش شهدا در مسیری كه آن بزرگواران حركت می‌كردند قرار بگیرند و درخشش هنر ارزشی را نشان دهند.

افتخاری درباره محول شدن بخش تخصصی ادبیات و شعر كنگره سراسری 2 هزار شهید هنرمند به حوزه هنری گفت: انصافا حوزه هنری در سال‌های اخیر در عرصه ادبیات و شعر كارهای بزرگی انجام داده و به نوعی مركز ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: نكته قابل توجه بعدی این است كه این درخشش ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه هنری امری زودگذر و مقطعی نبوده است و الحمدلله حوزه هنری در این راه مداومت به خرج داده و ادبیات و شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به جایگاه خوبی رسانده است. 

به گفته این مقام مسئول فرهنگی كشور باید از كسانی كه حوزه هنری را به عنوان برگزار كننده بخش تخصصی شعر و ادبیات كنگره سراسری 2 هزار شهید هنرمند برگزیده‌اند تقدیر و تشكر كرد؛ زیرا این واگذاری بسیار هوشمندانه و پسندیده بوده است.

دبیر اول كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار كرد: امیدواریم این واگذاری، آغازی باشد برای گسترده‌تر شدن فعالیت حوزه هنری در عرصه ادبیات ایثار و شهادت. همچنین امیدواری دیگر ما این است كه حوزه هنری در دیگر رشته‌های هنری هم به اندازه ادبیات كارش را بیشتر و گسترده‌تر كند و ما شاهد آثار بیشتر این مركز هنر انقلاب اسلامی در دیگر رشته‌های هنری هم باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار