ساقط شدن دو بالگرد آمریکا به دست جنگنده‌های ترکیه/ 12 تفنگدار کشته شدند

منابع خبری روس از ساقط شدن دو بالگرد آمریکا در سوریه به دست جنگنده‌های ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه روسی «اسوابودنایا پرسا» امروز مدعی شد بالگردهای نظامی آمریکایی با 12 تفنگدار دریایی 24 دیماه از پایگاه هوایی «عین الاسد» درغرب عراق (محل استقرار حدود 300 تفنگدار دریایی به عنوان مربی نظامی) به پرواز در آمد و قرار بود در منطقه‌ای کردنشین سوریه فرود بیاید. اما این دو بالگرد به دست جنگنده‌ ترکیه مورد هدف قرار گرفتند اما برای جلوگیری از بروز جنجال در ناتو، مقامات آمریکایی به دروغ از برخورد این دو بالگرد در هاوایی خبر دادند. در این حادثه تمامی 12 سرنشین این بالگردهای آمریکایی کشته شدند.
در ادامه این گزارش آمده است که بالگردهای نظامی آمریکایی حامل محموله برای تفنگداران دریایی و نیروهای هوابرد آمریکایی و انگلیسی در کردستان سوریه بودند. 

پورتال خبری روسی نوشت: جنگنده ترکیه از حریم هوایی این کشور به سوی بالگردهای آمریکایی تیراندازی کرد و دو بالگرد حامل 12 تفنگدار دریایی آمریکایی سقوط کردند.

پس از این حادثه واحدهای تجسسی روسیه، سانحه هوایی را به مقام های آمریکایی اطلاع داد اما آنها گفتند که از حادثه اطلاع دارند.

پورتال خبری «اسوابودنایا پرسا» خاطرنشان کرد: آمریکا ترجیح داد درباره این حادثه اعتراض نکند تا در ناتو جنجال برپا نشود و شهروندان آمریکایی از کشته شدن سربازان خود به دست یکی از متحدان واشینگتن در منطقه خشمگین نشوند.به همین دلیل مقام‌های امریکایی بر این مساله سرپوش گذاشته و مدعی برخورد دو بالگرد Sikorsky CH-53 در هاوایی شدند.

مسئولان گارد ساحلی ایالت هاوایی آمریکا روز جمعه اعلام کردند که در نخستین دقایق صبح جمعه به وقت محلی دو بالگرد از نوع Sikorsky CH-53 متعلق به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فاصله تقریبی پنج کیلومتری سواحل این ایالت با یکدیگر برخورد کرده و سرنگون شده اند.

هنوز از دلائل این برخورد و سرنوشت 12 سرنشین این بالگرد ها که در امور حمل ونقل نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند اطلاع مشخصی در دست نیست.

دفتر مرکزی گارد ساحلی آمریکا اطلاع داده است که جستجوگران برای رد یابی بقایای این بالگردها و پی بردن به سرنوشت 12 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در آب های متلاطم هاوایی با دشواری هایی روبرو هستند و همین دشواری ها و از جمله امواج سنگین این آب ها نتایج جستجو را به تاخیر انداخته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار