مرگ نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب»

اگر نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب» برگزار شود، مرگ نمایشگاه را در پیش خواهیم داشت.

آراز بارسقیان نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه اگر نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب» برگزار شود، مرگ نمایشگاه را در پیش خواهیم داشت. 
 
وی گفت: هرچه بیشتر نگاه می‌کنم، این سوال از خودم هم دورتر می‌شود که چرا باید یک نمایشگاه کتاب از جای خوبی مثل نمایشگاه‌ بین المللی در قلب تهران به مصلی برود که علی‌رغم داشتن قابلیت‌های فراوان، هنوز کامل نیست و حالا تصمیم بر این شده که نمایشگاه کلاً از دسترس عادی مردم هم خارج شود! 
 
بارسقیان گفت: در نمایشگاه کتاب سال آینده، احتمالا یکی دو ترجمه با نشر افراز داشته باشم که در قالب نمایشنامه هستند. یکی از این نمایشنامه‌ها نوشته تام استوپارد است که جزو آخرین آثار اوست.
 
بارسقیان در خصوص آخرین رمانش گفت: رمان «پل» یک روایت تک خطی ندارد و کلاً روایتش روایت یک روز از زندگی آدم‌های شهر تهران در تابستان سال 1392 است. داستان‌های مرتبطی در این روز شکل می‌گیرد که هر کدام برای خود روایتی در ظاهر مستقل دارند؛ اما در باطن همه با هم ربط مستقیم دارند که همین چیدمان یکی از نقاط جذاب کار است.
 
وی در ادامه گفت: ما در این رمان تراژدی زندگی بیش از چهل شخصیت را دنبال می‌کنیم. این هم یکی از جذابیت‌های کار است؛ زیرا خلق بیش از 60 شخصیت شناسنامه‌دار فقط برای یک روز کار دشواری است.
 
وی در پایان گفت: در حال حاضر نیز نگارش نمایشنامه تک‌پرده‌ای در دست دارم به نام «یلدای با شکوه و سرد» که یکی از فصول همین رمان «پل» است. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار