جبیر: در صورت شکست ژنو 3 به حمایت نظامی از مخالفان سوری ادامه می دهیم

وزیر خارجه عربستان مدعی شد اسد نباید در آینده سوریه نقشی داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، "عادل جبیر،" وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه با حمایت از موضع مخالفان سوری در مشارکت در گفتگوهای ژنو 3 بر ادامه کمک های نظامی به آنها در صورت شکست مذاکرات تأکید کرد.

جبیر در کنفرانس مطبوعاتی با "مولود چاووش اوغلو،" وزیر خارجه ترکیه که به ریاض سفر کرده، مدعی شد: مذاکرات باید بر انتقال قدرت از بشار اسد، وضع قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات و این که اسد نقشی در آینده سوریه نداشته باشد، متمرکز شود.

وی در ادامه اعلام کرد هیئت مخالفان سوری برای مذاکره درباره این مسائل رفته اند. جبیر گفت: عربستان از مخالفان چه در صورتی که راه مذاکرات را بپذیرند و چه نپذیرند، حمایت خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عربستان از حق ترکیه در دفاع از سرزمین هایش به شیوه ای که آن را مناسب می بیند، دفاع می کند.

جبیر همچنین تصریح کرد: دو کشور در حمایت از مخالفان سوری در تمامی زمینه ها با یکدیگر همکاری دارند و موضع ما حمایت از برادران سوری است.

چاووش اوغلو نیز در این دیدار گفت: مخالفان سوری در انتخاب گزینه ترک مذاکرات صلح ژنو در صورت محقق شدن خواسته هایشان آزادی دارند.

اوغلو همچنین گفت: ما از مخالفان خواسته ایم شروط خود را برای آغاز مذاکرات و ادامه آن مطرح کنند. آنها می توانند در هر زمانی که خواسته هایشان اجرایی نشد، مذاکرات را ترک کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار