فریضه امر به معروف را با ادبیاتی نو برای همه اقشار جامعه جذاب کنیم

نخستین نشست هسته یاوران معروف خواهران سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مهدی هاشمیان معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تبریک آغاز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیشتر نیات واقفین در کشور مربوط به امام حسین (ع) عاشورا و قرآن است و فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز بر خاسته از نهضت کربلا است.
هاشمیان گفت: این دو فریضه الهی در آموزه های اجتماعی دین اسلام از آن جهت مورد تاكید است كه همه به این فریضه عمل كنند تا اگر درجامعه كجروی دیده شود اینگونه نباشد كه یك نفر به عنوان شاخص، امر به معروف یا نهی از منكر كند بلکه به گونه ای باید باشد که همه مردم در اجرای آن كوشش كنند.
وی افزود: در این خصوص آموزش های لازم به افرادی داده می شود كه به عنوان پیشگامان امر به معروف و نهی از منكر در ادارات و سازمان ها مطرح هستند و از آنان با عنوان یاوران معروف یاد می شود تا با فراگیری آموزش های لازم، بتدریج به مرحله اجرا برسند.
معاون ستاد امر به معروف افزود: مخاطبان امر به معروف و نهی از منكر باید خیرخواهانه تذكر یاوران معروف را بپذیرند و اگر این نگاه در فرهنگ جامعه تعریف شود و همه به نگاه خیرخواهی این مساله را درنظر بگیرند هیچ مساله و اتفاقی رخ نمی دهد.
هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت های زیادی در سراسر کشور داشته ایم و بیش از ده ها سمینار و همایش در سطح دانشگاه ها و استان ها برگزار کرده ایم.
وی یادآور شد: نقش حقوق شهروندی و این گونه مسائل باعث شد که یک ادبیات نو در جامعه به خصوص برای قشر جوانان بوجود بیاید، اما در کنار آن همواره یک آسیب بزرگ به نام بی توجهی وجود دارد. 
هاشمیان با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار خاطر نشان کرد: اگر در جامعه ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مومنین و مومنات به همدیگر واگذار کردند، یعنی اینکه به جنگ با خدا رفته اند.
وی افزود: متاسفانه در نظام اداری مشاهده می شود بی تفاوتی و مسئولیت ناپذیری بطور جدی شکل گرفته است در حالی که باید نظام به سرعت به دنبال تحکیم اصل هشتم قانون اساسی باشد ، چرا که مبنای انقلاب امام خمینی(ره)، امر به معروف و نهی از منکر  بوده است.
وی گفت اگر بتوانیم به خوبی از این اصل مهم قانون اساسی استفاده کنیم می توانیم تأثیر گذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم.
وی علمی سازی فریضه امر به معروف در سطح جامعه را خواستار شد و گفت با این نگاه بهتر می توان در جامعه و در بین جوانان تأثیر گذاشت.
هاشمیان جذاب سازی امر به معروف را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت باید امر به معروف و نهی از منکر را با ادبیاتی نو برای همه اقشار جامعه جذاب کنیم. 
معاون ستاد امر به معروف ،رفتار سازی را ضرورتی مهم برای اجرای این فریضه دانست و یادآور شد: باید این فرآیند ها را طی کنیم تا به یک فرآیند رفتاری مناسب در این فریضه برسیم تا افراد نسبت به بدی ها بی تفاوت نباشند.
هاشمیان خاطر نشان کرد نباید بی تفاوت بود و امر به معروف را به دیگران واگذار کنیم و این فریضه باید به عنوان یک الگو مدیریتی علاوه بر اوقاف در سایر سازمان ها مورد توجه قرار بگیرد.
وی تأکید کرد باید تلاش کنیم در برنامه های سال آینده با توجه به حمایت قانون از این فریضه به نوعی متناسب با نیاز جامعه از رفتارسازی مناسب در نظام اداری برسیم.
هاشمیان در پایان با ابراز خرسندی از تشکیل هسته یاوران در سازمان اوقاف تصریح کرد: در نظام اداری هدف از تشکیل هسته یاوران معروف، این است که با الگوسازی و استفاده از روش های مناسب فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر  را به سطوح مختلف جامعه منتقل کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار