در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛

حمایت از آمران امر به معروف و نهی ازمنکر قانونی شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای حمایت از آمران به معروف قانونی با همین نام به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز 10 مهر با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این ستاد برگزار شد.
 
در این نشست حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار كرد: تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به نهاد‌های ذیربط، ظرفیت های جدیدی را در جامعه به وجود آورده است.
 
وی افزود: در طول مدت فعالیت ستاد خلا های موجود را بررسی کردیم و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.
 
زرگر در خصوص لایحه قانون امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: در دولت 7 تا 10 قانون امر به معروف مطرح بود و جلسات بسیاری برای کارشناسی این قانون صورت گرفت لذا روسای جمهور نیز در زمان ترک تصدی خود برای رییس جدید این امر را مکتوب می کردند.
 
وی افزود: در دوره دولت دهم این قانون به مجلس فرستاده شد و پس از کش و قوس های فراوان نهایتا توسط آیت اللّه جنتی تصویب شد.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تاکید بر حقوق شهروندی بیشترین پیش بینی را در قانون اسلامی داشته و حدود آن مشخص شده است. لذا طبق این قانون امر به معروف تنها منوط بر تذکر لسانی خواهد بود.
 
وی در رابطه با هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: شعار انتخاب شده برای این هفته "همه مسئولیم" بوده که به اصل مردمی بودن این امر تاکید دارد.
 
زرگر افزود: برنامه های ستاد در این هفته شامل مسابقه که در چهار روزنامه کثیرالانتشار اطلاع رسانی شده، نواختن زنگ امر به معروف در مدارس کشور،  تجمع پس از نماز جمعه و پخش نماهنگ تلنگر از صداو سيما است.
 
وی بیان کرد: در قانون امر به معروف و نهی از منکر به حمایت از آمر امر به معروف تاکید شده و در دستگاههای مختلف شعب ویژه ای به این امر اختصاص یافته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان خاطر نشان کرد: در هفته امر به معروف تجلیل از قضات،  مبلغان،  روحانیون،  نیروهای مسلح و رسانه های فعال در این عرصه را خواهیم داشت.   
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار