صنف نشر در پیگیری مباحث نمایشگاه کتاب کم‌کاری داشت

صنف نشر در ازای ضعف افرادی که برای اجرای امور کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران حکم گرفته‌اند، مسئول است زیرا در پیگیری مباحث این نمایشگاه کم‌کاری داشته است.

سیدعباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با تاکید بر کم‌کاری صنف نشر و اتحادیه‌های مرتبط با آن در پیگیری مباحث بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: در زمان تصمیم‌گیری برای تعیین مسئول کمیته بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران فقط یک نفر کاندیدا شد و همه به او رای دادند و بعد از آن وقتی تشکل‌های نشر گفتند که آن فرد صلاحیت کافی را نداشته، با توجه به صدور حکم مرتبط کار از کار گذشته بود و دیگر نمی‌توانستیم کاری بکنیم.
 
وی افزود: هم اکنون حساسیت بیش از اندازه در مورد احکام نمایشگاه کتاب منافع صنف را به خطر می‌اندازد. بنابراین باید به جای جبران اتفاق رخ داده در پیگیری مباحث مرتبط با دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب، حساسیت بیشتری نشان بدهیم.
 
حسینی‌نیک اظهار داشت: از این به بعد باید درباره مباحث صنف نشر هوشمندانه‌تر عمل کنیم تا دیگران برای ما تصمیم نگیرند. صنف نشر نباید قربانی مقاصد سیاسی و اداری شود. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص میزان رضایت اتحادیه ناشران و کتابفروشان از انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب گفت: صنف نشر هیچ‌وقت نباید قبول کند که قربانی مقاصد سیاسی و اداری شود. البته اگر شهر آفتاب تا پایان ماه جاری به مرحله‌ای برسد که امکانات لازم برای نمایشگاه کتاب را داشته باشد و استانداردهای نمایشگاهی در آنجا لحاظ بشود، خوب است. وگرنه مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مناسب‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا اگر چه شرایط کافی را ندارد اما دسترسی به آن راحت‌تر است.
 
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که ناشران از زیر چادرهای مصلای امام خمینی (ره) در بیایند و به زیر چادرهای شهر آفتاب بروند، مصلی را به شهر آفتاب ترجیح می‌دهیم.
 
یادآور می‌شود که به دنبال صدور حکم کمیته‌های نمایشگاه، اغلب اتحادیه‌های مرتبط با صنف نشر به این احکام اعتراض کرده‌اند.
 


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.