چطور موتور کاهش وزنمان را روشن کنیم؟

همیشه هر کاری حتی پیروی از رژیم غذایی باید اصولی پیش برود تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر کاهش وزن طبق اصول مناسب و تدریجی باشد، به طوری که فرد در هر هفته حدود نیم تا یک کیلو کاهش وزن داشته باشد کاهش وزن متوقف نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ممکن است کم کردن وزن فرد به آهستگی و مدت زیادی طول بکشد تا فرد به هدف خود که همان رسیدن به اندام مناسب است، برسد اما چون مرحله به مرحله وزن خود را کاهش می‌دهد روند کاهشی وزن او پیوسته ادامه دارد.

دکتر رحمانی در خصوص رژیم‌های غذایی نادرست بیان کرد: برنامه‌های غذایی فرد نباید به گونه‌ای باشد که به یکباره وزن به میزان زیادی کاهش یابد چون در این صورت فقط آب موجود در عضله‌ی بدن فرد کاهش می‌یابد نه چربی موجود در بدن، در نهایت توصیه می‌شود کاهش وزن حتما تحت نظر متخصص یا مشاور تغذیه صورت بگیرد تا هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نشود.

وی افزود: بهتر است این افراد به همراه رژیم غذایی مناسب؛ تمرینات ورزشی به خصوص فعالیت‌های هوازی را حداقل نیم ساعت در روز انجام دهند تا سبب افزایش سوخت و ساز بدن آنها شود همچنین، از مصرف مواد غذایی چرب‌، سرخ شده، فست فود‌ها و غذاهای کنسروی اجتناب کنند.

دکتر رحمانی با اشاره به ضرورت یک برنامه‌ی غذایی منظم اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته صبحانه مهمترین وعده‌ی غذایی است که افراد با حذف صبحانه از برنامه‌ی غذایی و جایگزینی آن با میان وعده‌های غذایی با افزایش وزن روبرو می‌شوند‌.  

وی در ادامه افزود: افرادی که خواهان کاهش وزن بهتر هستند صبحانه‌ی خود را به طور کامل میل کنند و در هنگام شام از غذا‌های سبک همچون سبزی پخته یا خام استفاده نمایند همچنین در سالاد خود از مصرف انواع سس‌ها مخصوصا سس مایونز اجتناب کنند.  

دکتر رحمانی در خصوص تفکیک گرسنگی کاذب از گرسنگی اصلی، گفت: افراد برای اینکه بتواند گرسنگی کاذب را از گرسنگی اصلی تشخیص دهند بهتر است قبل از هر وعده‌ی غذایی یک لیوان آب میل کنند و اگر  بعد از یک لیوان آب باز هم احساس گرسنگی کردند این احساس همان گرسنگی اصلی است و می‌توانند غذا میل کنند.

وی در خصوص نوشیدن آب بعد از هر وعده‌ی غذایی، تصریح کرد: نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی سبب می‌شود حجم زیادی از معده‌ی فرد با آب پر شود علاوه  بر این، خالی بودن معده یکی از واکنش‌هایی است که باعث تحریک اشتها و افت قند خون می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار