مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال در ایستگاه پایانی

رقابت‌های لیگ برتر والیبال عصر فردا با برگزاری چهار دیدار هفته پایانی مرحله مقدماتی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیست و دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر فردا با برگزاری چهار دیدار در شهرهای تبریز، ورامین، گنبد و ارومیه برگزار خواهد شد. 

این هفته از رقابت‌ها که در واقع هفته پایانی مرحله مقدماتی مسابقات لیگ برتر والیبال محسوب می‌شود، در حالی برگزار خواهد شد که چهره تیم‌های راه‌یافته به مرحله پلی آف مشخص شده‌اند و این هفته تنها از لحاظ تعیین رتبه نهایی برای تیم‌های حاضر در مسابقات حائز اهمیت خواهد بود. 

دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران یکی از دیدارهای جذاب هفته بیست و دوم لیگ برتر را برگزار خواهند کرد. دیداری که از ساعت 17 و به قضاوت محمد شاهمیری در سالن غدیر شهر ارومیه برگزار می‌شود. تیم شهرداری ارومیه جایگاه سومی خود را در جدول رده‌بندی تثبیت کرده است و هر نتیجه‌ای که در این دیدار رقم بخورد تفاوتی در رده نهایی این تیم ایجاد نخواهد کرد. پیکان اما امید اندکی به صدرنشینی دارد و باید منتظر شکست بانک سرمایه مقابل جواهری گنبد باشد. اتفاقی که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. 

در دیگر دیدار این هفته تیم بانک سرمایه که در صدر جدول مسابقات قرار دارد در صورت پیروزی در دیدار هفته بیست و دوم خود حضور در پلی‌آف به عنوان تیم نخست قطعی خواهد شد. شاگران مصطفی کارخانه این هفته به گنبد سفر خواهند کرد تا مقابل تیم جواهری به میدان بروند. گنبدی‌ها که موفق به راهیابی به پلی‌آف نشده‌اند، کار سختی مقابل بانک سرمایه پر ستاره خواهند داشت. دیدار دو تیم بازرگانی جواهری گنبد و بانک سرمایه را بهروز جعفری قضاوت خواهند کرد. این دیدار هم ساعت 17 و در سالن المپیک شهر گنبد برگزار خواهد شد.

حساس‌ترین دیدار هفته پایانی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها فردا در شهر تبریز برگزار می‌شود، دیداری که در آن تیم شهرداری تبریز باید پذیرای ثامن الحجج خراسان باشد. تبریزی‌های که دو هفته قبل مسابقات را با دو پیروزی شیرین مقابل شهرداری ارومیه و بانک سرمایه پشت سر گذاشتند با روحیه مضاعف به مصاف ثامن الحجج خراسان خواهند رفت تا با پیروزی مقابل میهمان خود جایگاه چهارم جدول رده‌بندی را تصاحب کنند.

ثامن میهمان این مسابقه هم اکنون با 33 امتیاز از 11 برد در رتبه چهارم است و شهرداری تبریز با 30 امتیاز از 10 برد در جایگاه پنجم قرار دارد. اگر تبریزی ها موفق به کسب برد سه امتیازی شوند، شرایط دو تیم یکسان می شود و معدل ست های جایگاه تیم چهارم را تعیین خواهد کرد. نکته جالب تر این مسابقه این است که اگر شهرداری تبریز پیروز این مسابقه شود، دو تیم حتما حریف یکدیگر در مرحله پلی‌آف خواهند شد و باید دید کدام تیم رتبه چهارم و میزبانی نخست پلی آف را به دست می‌آورد. 

آخرین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر و هفته پایانی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها را هم دو تیم متین صالحین ورامین و آلومینیوم المهدی هرمزگان برگزار می‌کنند. آلومینیوم با یک برد و چهار امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد و سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده است و نتیجه این مسابقه برایش هیچ تاثیری ندارد. اما برد متین این تیم را به رتبه هفتم جدول می رساند و آرمان ورزشی اردکان که این هفته استراحت دارد به جایگاه هشتم می رود.

تیم کاله مازندران نیز در هفته پایانی با سایپای تهران بازی داشت که باشگاه کاله در نامه ای به سازمان لیگ از شرکت نکردن در این مسابقه خبر داد و با باخت فنی (سه بر صفر با امتیازات 25 بر صفر) روبرو شد. کاله با 22 امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و دیگر امیدی برای صعود به پلی آف ندارد و نتیجه این مسابقه نیز برایش بی تاثیر است. سایپا نیز با کسب سه امتیاز بعه عنوان تیم ششم راهی مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ برتر خواهد شد.

**برنامه هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال به قرار زیراست:

گنبد، ساعت 17: سالن المپیک 
بازرگانی جواهری گنبد – بانک سرمایه 

ارومیه، ساعت 17: سالن غدیر 
شهرداری ارومیه – پیکان تهران 

تبریز، ساعت 17: سالن شهید اقدمی 
شهرداری تبریز – ثامن الحجج خراسان

ورامین، ساعت 17: سالن شهید گل عباسی
متین صالحین ورامین – آلومینیوم المهدی هرمزگان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار