دیفنس نیوز: ترکیه به دنبال خرید سامانه های پیشرفته رادارگریز

ترکیه برای دفاع از ارتش خود در خاک سوریه در برابر دوربین های حرارتی و مادون قرمز به دنبال خرید سامانه های رادارگریز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیفنس نیوز؛ دفتر خریدهای خارجی ترکیه در صنایع دفاع این کشور، در زمینه سامانه های پیشرفته رادارگریز درخواست اطلاعات کرده است. در این درخواست آمده است که برنامه خرید شامل سامانه های پیشرفته برای حفاظت از سربازان ترکیه در برابر تجهیزات راداری و دوربین های حرارتی و مادون قرمز دشمن است.

دبیرخانه وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که به دنبال خرید سامانه های رادارگریز متحرک است تا از سامانه های جنگ افزاری متحرک و وسایل نقلیه تاکتیکی در برابر دشمن محافظت کند. منابع صنعتی می گویند دولتمردان ترکیه می خواهند در برابر گروه هایی از دشمنان بالقوه در خاک سوریه و در برابر پیکارجویان کُرد که در موج تازه ای از درگیری ها را با ارتش ترکیه آغاز کرده‌اند، از توانمندیهای رادارگریز بهره مند شود.

درگیری ها پس از آتش بسی دو ساله، تابستان گذشته از سر گرفته شد و در نبردهای میان نیروهای امنیتی ترکیه و پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) صدها نفر از جمله 200 سرباز پیاده و افسر پلیس کشته شدند.

ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا، پ ک ک را سازمانی تروریستی می دانند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار