مشهد؛

همزمانی برگزاری جشنواره فجر با تهران، آری یا نه؟

در حالیکه معاون سینمایی اداره کل ارشاد مشهد معتقد است برگزاری همزمان جشنواره فجر در استانها درست نیست، سرپرست اداره ارشاد مشهد معتقد است این مطالبه به حق و به نفع گیشه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت همزمان در استانها مطالبه به حقی است.

صدرا یوسفی ابراز امیدواری کرد: این مسئله در سنوات آتی عملیاتی شود و این جشنواره به صورت همزمان با تهران برگزارشود.

وی تاکید کرد: مشهد از نظر تماشاچی سینما دارای ظرفیت خوبی است بنابراین برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر تهران و مشهد از نظر مالی نیز توجیه پذیر است چرا که در این صورت بخشی از هزینه‌ها از طریق گیشه تامین می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با بیان اینکه سیزدهین دوره از جشنواره فیلم فجر در حالی سپری می‌شود که برای برگزاری این جشنواره با روند بسیار سختی رو به رو بودیم، افزود: هماهنگی در برای برگزاری جشنواره در مشهد با تهران فرایندی نفس گیر است و دست اندرکاران اجرایی جشنواره توانستند با رایزنی‌های صورت گرفته آثاری که در سودای سیمرغ قرار داشتند در مشهد اکران کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه داوری ها بر روی استقبال مخاطبان تاثیرگذار است، گفت: رایزنی های بسیار مسئولان ستاد اجرایی سبب شد با اکران دو فیلم «ابد و یک روز» و «ایستاده در غبار» در مشهد موافقت شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه باکس کامل فیلم ها جشنواره در اختیار استان‌ها قرار نمی‌گیرد، افزود: همین مسئله سبب می‌شود تا بخشی از هنرمندان و مخاطبان سینما فیلم‌ها را در سالن‌های سینما مشهد نبینند و فیلم‌ها را در تهران به تماشا بنشینند.

این در حالی است که پیشتر معاون امور سینمایی ارشاد مشهد گفته بود شخصا با برگزاری همزمان جشنواره در تهران و مشهد موافق نیستم زیرا سلیقه تهران بر مشهد تحمیل می شود و مشکلات متعددی در اجرای جشنواره ایجاد خواهد شد و عملا فیلمها به مشهد نخواهد رسید.

انتهای پیام//


برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.