کمیل سهیلی:

لغو جشنواره فجر در مشهد خیانت به اهالی سینماست

کارگردان مستند آزادی با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنواره فجر در مشهد، لغو برگزاری این جشنواره در مشهد را خیانت به اهالی سینما توصیف کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارگردان مستند «آزادی» برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد را ضروری دانست و گفت: برگزار نشدن آن شاید خیانتی به مخاطبان سینما در مشهد باشد.

کمیل سهیلی که یکی از دو کارگردان این مستند است، با بیان اینکه برگزاری جشنواره در مشهد یکی از بدیهیترین ضروریات است، افزود: مخاطبان جشنواره فقط در تهران نیستند؛ همچنین مشهد شهر خوش‌نامی در عرصه هنر و به ویژه سینماست و مخاطبان مشهدی نیز مخاطبان خوشنامی هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به آماری که از مخاطبان سینمای کشور در دست است، بسیاری از سینما دوستان و مخاطبان سینمای کشور در مشهد هستند که این امر نشان می‌دهد مخاطب مشهد مسیر خود را پیدا کرده است.

این مستندساز خراسانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه مستند «آزادی» نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شده است، افزود: جشنواره فجر امسال از این منظر برای مخاطبان بخش مستند جذاب بود که بسیاری از کارگردانهایی که با فیلم‏های اول خود در جشنواره حضور داشتند، خوش درخشیدند.

سهیلی گفت: فیلمهای مستند امسال با کیفیت بیشتری در جشنواره حضور داشت و شانه به شانه و حتی گاهی بالاتر از فیلمهای بخش سودای سیمرغ مخاطب را درگیر و جذب میکرد.

مستند آزادی؛ نقدی به بحران محیط زیست

همچنین رضا فرهمند دیگر کارگردان این اثر درباره این مستند گفت: این مستند 84 دقیقه‌ای درمورد بحران کشتار پرندگان در فریدونکنار است.

وی با بیان اینکه فیلم بطور مستقل ساخته شده و دارای دارای استقلال فکریست، افزود: محور این مستند انتقاد به عملکرد محیط زیست است و در اکران «آزادی» در جشنواره فیلم فجر مسئولان محیط زیست مازندران حضور داشتند و کاملا نقاط ضعف خود را قبول کردند.

این مستند ساز خراسانی با اشاره به استقبالی که از این مستند در تهران صورت گرفت ابراز امیدواری کرد: «آزادی» در مشهد نیز مورد استقبال واقع شود.

مستند «آزادی» سه شنبه 25 بهمن در سالن شماره یک هویزه اکران می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.