ضرورت تشخیص به هنگام اختلالات تکاملی در کودکان

یک متخصص کودک گفت: اقدامات توانبخشی برای درمان موثر کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی باید قبل از ورود کودک به مدرسه انجام شود.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر عزت خداشناس در سمپوزیوم  یک روزه تکامل و اختلالات آن در کودکان گفت: دوران طلایی برای انجام اقدامات توانبخشی برای درمان موثر و بهبود کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی قبل از ورود کودک به مدرسه است.
وی اظهار داشت: در واقع دوران بدو تولد نوزاد تا قبل از سن 6 سالگی بهترین زمان برای آغاز اقدامات مداخله ای و درمان کودکان مبتلا به اختلال تکاملی است.
این متخصص کودکان ادامه داد: متاسفانه وجود اختلالات تکاملی در اکثر کودکان در دوران بعد از ورود کودک به مدرسه تشخیص داده می شود که تاثیر درمان های توانبخشی از جمله گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی را کاهش می دهد.
دبیر علمی سمپوزیوم  تکامل و اختلالات آن در کودکان اظهار داشت: این کنگره به همت گروه آموزشی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مرکز جامع تکامل کودکان و حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.
خداشناس در مورد گروه هدف سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان اظهار داشت: گروه هدف این سمپوزیوم از جمله فوق تخصص کودکان، روانپزشکان، متخصصان کودکان، متخصصان رشد و تکامل حرکتی و همچنین کارشناسان بهداشت، گفتار درمان، کار درمان، فیزیوتراپیست و مددکاران اجتماعی هستند.
وی اظهار داشت: از آنجا که اختلالات تکاملی شامل همه رشته های تخصصی کودکان می شود، این سمپوزیوم تلاش بر برقراری ارتباطی موثر میان گروههای مختلف پزشکی در این زمینه را دارد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.